اچ تی سی از کاهش فروش ۶۸ درصدی گوشی‌های خود در خردادماه خبر می‌دهد

شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی با کاهش فروش ۶۸ درصدی ماه ژوئن (خردادماه)، رکورد کمترین فروش خود را طی دو سال گذشته رقم زد.
تبلیغات

طبق اعلام شرکت اچ‌تی‌سی، فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی با افت فروش بی‌سابقه‌ی ۶۸ درصدی در ماه ژوئن (‌خردادماه)‌ مواجه شده است. طی دو سال گذشته چنین رقم افت فروشی در اچ‌تی‌سی به ثبت نرسیده است. به نظر می‌رسد این شرکت مشتریان خود را به شدت از دست داده است و نتوانسته در بازار رقابتی تنگاتنگ و با حضور شرکت‌های زیرک و هوشمند فعلی بازار، جایگاه خود را حفظ و تقویت کند.

برخی مشتریان و سرمایه‌گذاران اچ‌تی‌سی معتقدند که محبوبیت این شرکت، با حضور رقبای سرسختی همچون اپل، سامسونگ الکترونیکس یا شرکت‌هایی تازه نفسی مثل شیائومی، به شدت کاهش یافته است. براساس اعلام اچ‌تی‌سی، فروش ماه ژوئن (خردادماه) به ۷۲ میلیون دلار امریکا افت کرده است و این در حالی است که سال گذشته فروش این شرکت ۲۳۰ میلیون دلار امریکا بود و در ماه می (اردیبهشت ماه) به ۷۸ میلیون دلار امریکا رسید. 

یکی از تحلیلگران بازار که تمایلی نداشت نامش فاش شود اعلام کرد: 

اچ‌تی‌سی امسال نتوانست در بخش فروش گوشی‌های پرچمدار خود، فروش خوبی را تجربه کند و آمار فروش شرکت، پایین‌تر از حد انتشار بود. در نتیجه سهم بازار اچ‌تی‌سی به شدت دچار کاهش شده است. گوشی‌های پرچمدار اچ‌تی‌سی، به نسبت گوشی‌های میان‌رده و معمولی از ویژگی‌های جدید و متفاوت یا عملکرد بهتری برخوردار نبودند، ولی قیمت آنها به نسبت افزایش پیدا کرده بود. این مسایل بر میزان فروش محصولات اچ‌تی‌سی تاثیرگذار بوده است.

بر اساس پیش‌بینی این تحلیلگر بازار، امسال شاهد رونمایی مدل‌های جدید کمتری از اچ‌تی‌سی خواهیم بود و حجم تولید سال ۲۰۱۸ به کمتر از ۲ میلیون دستگاه خواهد رسید. چند روز قبل خبری درباره‌ی اخراج تقریبا یک‌چهارم نیروی انسانی اچ‌تی‌سی منتشر شد. اچ تی سی برای سوددهی ۱۵۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می‌کند. ظاهرا مشکلات این کمپانی باعث اتخاذ چنین تصمیماتی شده است. از هر ۱۰ تلفن هوشمندی که در سراسر جهان فروخته می‌شود سهم اچ‌تی‌سی کمتر از یک تلفن هوشمند است. از سوی دیگر در سال جاری میلادی، ارزش سهام اچ‌تی‌سی با ۳۰ درصد افت همراه بوده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات