گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵: سود خالص ۲.۵ میلیاردی از درآمد ۴۴ میلیارد دلاری

پنج‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد. هر چند این کمپانی در مقایسه با فصل تابستان وضعیت مطلوبی را شاهد نبوده، اما با نگاهی به مدت مشابه سال گذشته می‌توان نشانه‌های رشد خوبی را در این کمپانی کره‌ای مشاهده کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش مالی ارائه‌ی شده توسط سامسونگ در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی، این کمپانی موفق شده تا سود عملیاتی ۵ میلیارد دلاری را به جیب بزند. سود خالص کسب شده توسط کمپانی نیز بیش از ۲.۵ میلیارد دلار اعلام شده که آن نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد دارد. با نگاهی به سه ماهه‌‌ی پیش از آن، می‌توان دید که کره‌ای‌ها با کاهش سود روبرو بوده‌اند، چراکه سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه ی سوم سال جاری میلادی بیش از ۶.۱ میلیارد دلار ثبت شده بود. البته بازگشت به سال گذشته و نگاهی به فصل چهارم سال ۲۰۱۴ نشان از افزایش ۱۶.۲ درصدی سود کسب شده توسط سامسونگ دارد. سامسونگ دلایل اصلی کاهش سود خود در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی را کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار، کاهش قیمت فروش حافظه و پنل‌های ال‌سی‌دی در کنار مشکلات موجود در وضعیت اقتصاد جهان خوانده است.

سامسونگ نیز همچون اپل هشدار داده که سال ۲۰۱۶ بازه‌ی زمانی بسیار سختی برای دنیای تجارت خواهد بود. هرچند فروش محصولات سامسونگ در مقایسه با فصل سوم ۲۰۱۵ بیش از سه درصد افزایش یافته، اما همانطور که اشاره کردیم سود کسب شده توسط سامسونگ در مقایسه با فصل پیش از آن کاهش یافته است.

البته در گزارش سامسونگ می‌توان نکات مثبت و امیدوارکننده‌ای را نیز مشاهده کرد. برای مثال فروش تلویزیون‌ها و تبلت‌های کمپانی در فصل چهارم رشد کرده است. همچنین باید به افزایش فروش سری گلکسی نوت و گوشی‌های میان رده اشاره کرد که در فصل چهارم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است. کره‌ای‌ها در فصل چهارم بیش از ۹ میلیون دستگاه تبلت به فروش رسانده‌اند. سامسونگ امیدوار است به لطف برگزاری بازی های المپیک در سال ۲۰۱۶، فروش تلویزیون‌های خود را بیش از پیش در سال جاری افزایش دهد.

همچنین باید به اینترنت اشیا و گجت‌های پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند و دستبند‌های حوزه‌ی سلامتی اشاره کرد که در آینده سامسونگ سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن انجام خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات