ZTE به دلیل پرداخت جریمه به آمریکا از کارکنان و مشتریان عذرخواهی کرد

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش رویترز، رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت چینی ZTE پس از موافقت با پرداخت یک میلیارد دلار جریمه به آمریکاT از کارکنان و مشتریان شرکت عذرخواهی کرد.
تبلیغات

ZTE به‌تازگی به‌منظور توقف تحریمی که کسب‌وکار این شرکت از جمله بخش گوشی‌ هوشمند را فلج کرده بود، با پرداخت جریمه‌ی یک میلیارد دلاری به ایالات متحده موافقت کرد. اکنون رئیس هیئت مدیره‌ی زدتی‌ای به دلیل موافقت با پرداخت این جریمه از کارکنان و مشتریان شرکت عذرخواهی می‌کند.

تحریم یادشده که به دلیل نقض تحریم‌های تجاری ایران توسط زدتی‌ای از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده وضع شده بود، این تولیدکننده‌ی بزرگ تجهیزات مخابراتی چینی را به مدت ۷ سال از خرید محصولات آمریکایی منع می‌کرد. زدتی‌ای علاوه بر پرداخت جریمه، با تغییر مدیران ارشد شرکت نیز موافقت کرد. براساس اعلام یک منبع آگاه، یین ییمین، رئیس هیئت مدیره‌ی ZTE، در یادداشتی که برای کارکنان نوشته، گفته است این شرکت به دنبال آن است که هرچه زودتر به کسب‌وکار خود بازگردد و افراد مسئول نقض تحریم‌های ایران را توبیخ کند. ییمین در یادداشت خود نوشت: «این مسئله نشان‌دهنده‌ی مشکلات موجود در فرهنگ سازگاری شرکت ما در سطح مدیریتی است.» وی در ادامه افزود که این حادثه (نقض تحریم‌های ایران) به دلیل اشتباهات برخی از مدیران و کارکنان ZTE به وقوع پیوسته است. وی همچنین گفت تحریم ایالات متحده خسارات سنگینی برای زدتی‌ای به بار آورده و این شرکت را ناگزیر به پرداخت «هزینه‌ای فاجعه‌بار» کرده است. زدتی‌ای تاکنون از اظهار نظر رسمی درباره‌ی این خبر امتناع کرده بود.

تحریم ZTE در هفته‌های گذشته به نقطه‌ی ثقل گفتگوهای تجاری بین واشنگتن و پکن تبدیل شده بود. با این حال ترامپ به‌تازگی تلاش کرد با دستیابی به توافقی صلح‌آمیز از وقوع جنگ تجاری بین دو قدرت برتر اقتصادی جهان جلوگیری کند. زدتی‌ای تحت این توافق ظرف ۳۰ روز آینده اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد خود را تغییر می‌دهد و مبلغ یک میلیارد دلار جریمه پرداخت می‌کند. این توافقنامه همچنین تحریم ۱۰ ساله‌ی جدیدی را در بر می‌گیرد که در صورت نقض مجدد تعهدات زدتی‌ای از حالت تعلیق خارج خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات