گزارش مالی اینتل برای فصل چهارم سال ۲۰۱۵: ثبت بیشترین درآمد تاریخ این شرکت

جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
اینتل گزارش مالی خود برای سه‌ ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد که نشان می‌دهد عصر طلایی کامپیوترهای شخصی به پایان رسیده است. هر چند این کمپانی توانسته با ۱۴.۹ میلیارد دلار بیشترین درآمد تاریخ خود را کسب کند اما این مقدار نسبت به‌ سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ تنها یک درصد بیشتر است.
تبلیغات

در روزهای گذشته شاهد انتشار گزارشی مبنی بر افت ۱۰.۶ درصدی فروش کامپیوترهای شخصی بودیم که بیشترین افت تاریخ را نشان می‌داد. اینتل نیز با انتشار گزارش مالی خود این عدد را بیش از پیش تایید کرده است.

اینتل امروز گزارش مالی خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد درآمد بخش Client Computing این کمپانی ۸ درصد افت داشته است. این بخش بزرگ‌ترین قسمت کمپانی اینتل است و ۶۰ درصد درآمد آن را شامل می‌شود. افت در درآمد این بخش باعث افت درآمد بخش نرم‌افزار و سرویس‌ها نیز شده است. البته دومین بخش بزرگ اینتل یعنی بخش پایگاه داده توانسته رشد ۱۱ درصدی در درآمد خود داشته باشد. همچنین بخش اینترنت اشیا نیز افزایش درآمد خوبی داشته است.

برایان کرازنیچ، مدیرعامل اینتل در این باره می‌گوید:

گزارش مالی سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که استراتژی ما صحیح بوده و در راه رشد قدم برمی‌داریم. در سال ۲۰۱۶ نیز ما رشد خود را ادامه می‌دهیم تا پایه‌های جهان هوشمند را قدرتمندتر کنیم.

البته به نوعی می‌شد این تغییر استراتژی را در کنفرانس اینتل در نمایشگاه CES 2016 دید چرا که این شرکت تراشه‌های هوشمند پایش‌گر سلامتی و لوازم مشابهی را معرفی کرد اما خبری از معرفی لپ‌تاپ‌ها نبود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات