تعدیل ۱۵۰۰ نفر از نیروی کار کوالکام با هدف کاهش هزینه‌

پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام با هدف کاهش هزینه‌های سالانه‌ و به‌ دست‌ آوردن اعتماد سرمایه‌گذاران خود، فرآیند تعدیل تعدادی از کارکنانش را آغاز کرد.
تبلیغات

کوالکام روز گذشته اعلام کرد که با هدف عملی‌ کردن وعده‌ی خود به سرمایه‌گذاران مبنی بر کاهش هزینه‌های سالانه تا سقف یک میلیارد دلار، فرآیند تعدیل نیرو را آغاز کرد. گفته می‌شود کوالکام در این فرآیند ۱۵۰۰ نفر را از کار برکنار خواهد کرد. یکی از سخنگویان کوالکام که خواستار مخفی‌ ماندن هویت خود است، در این رابطه می‌گوید:

کوالکام قصد دارد تعداد کارکنان تمام‌وقت و موقتی خود را کاهش دهد.

سخنگوی یادشده می‌گوید اگرچه کوالکام در ابتدا کاهش هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن تعداد کارکنان را مورد ارزیابی قرار داد؛ اما در نهایت سران این شرکت متوجه شدند که برای پشتیبانی از رشد و موفقیت طولانی‌مدت، کاهش نیروی کار اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. کوالکام مدعی است که برای کارکنان متأثر از فرآیند کاهش نیروی کار، بسته‌های خاتمه‌ی خدمت ارائه می‌دهد، این شرکت از تاریخ ۲۴ سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی (۲ مهر)، حدود ۳۳,۸۰۰ نیروی تمام‌وقت، پاره‌وقت و موقتی استخدام کرده است.

به گزارش بلومبرگ، تعداد نیروهای برکنارشده‌ی کوالکام به‌اندازه‌ای بالا است که این شرکت باید به ایالت کالیفرنیا درخواست انتشار اطلاعیه‌ی تعدیل و بازآموزی نیروی کار (WARN) را ارائه دهد. کوالکام در ماه ژانویه‌ی سال جاری میلادی اعلام کرد که با هدف کاهش یک میلیارد دلاری هزینه‌ها و به‌ دست‌ آوردن پشتیبانی سرمایه‌گذاران در جریان تمایل برودکام برای تصاحب این شرکت، در سراسر کسب‌وکار خود، چندین فرآیند تعدیل نیرو را اجرا خواهد کرد.

خاطرنشان می‌کنیم که فرآیند تصاحب کوالکام توسط برودکام در نهایت به‌ دست دولت ترامپ و به ‌دلیل نگرانی‌های موجود بر سر امنیت ملی متوقف شد. کوالکام از آن زمان تاکنون با هدف بهبود رشد درآمد، در حال گسترش فعالیت‌های خود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات