افزایش سود ۲۰ درصدی ال جی با وجود عملکرد ضعیف بخش موبایل

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی با وجود ضعف در بخش موبایل، به بالاترین سود عملیاتی در ۹ سال اخیر دست پیدا کرد.
تبلیغات

ال‌جی الکترونیکس اعلام کرده است که احتمالا سود عملیاتی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ این شرکت، نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت و بیشترین میزان خود در ۹ سال اخیر خواهد رسید.

تولیدکننده‌ی شماره‌ی دوی تلویزیون در جهان، جزئیات بیشتری فاش نکرده است؛ اما تحلیل‌گران معتقدند فروش موفق تلویزیون‌های OLED و احتمالا لوازم خانگی، توانسته است ضعف بخش موبایل ال‌جی را پوشش دهد.

سود ماه‌های ژانویه تا مارس شرکت کره‌ای ۱.۱ میلیارد دلار عنوان شده که فراتر از انتظارها است. این عدد بالاترین میزان سود عملیاتی ال‌جی پس از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۰۹ به‌حساب می‌آید.

به اعتقاد کارشناسان، فروش بسیار موفق تلویزیون‌های اولد و همچنین تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی ال‌سی‌دی، درآمد بخش تلویزیون ال‌جی را به‌شدت افزایش داده است.

لوازم خانگی و تلویزیون به ترتیب دو بخش کم‌رونق با رشد کند به‌حساب می‌آیند؛ اما به گفته‌ی تحلیل‌گران، ال‌جی در این حوزه فعالیت خود را در سطح بالایی انجام می‌دهد.

آمار سود ال جی

تحلیل‌گران می‌گویند در بخش لوازم خانگی حاشیه‌ی سود بالا برای لوازم رده بالا و محصولات جدیدی مانند کمد لباس هوشمند، باعث افزایش سود ال‌جی در این بخش کم‌رونق از بازار شده است.

انتظار می‌رود بخش موبایل شرکت کره‌ای عملکرد مالی خود را که در واقع رقم ضرر و زیان این شرکت است، در سه‌ماهه‌ی اخیر منتشر کند. ضرر و زیانی که به گفته‌ی تحلیل‌گران نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل کاهش یافته است.

ال‌جی می‌گوید درآمد این شرکت با ۳ درصد افزایش همراه شده و ارزش سهام این شرکت روز جمعه به ۵.۷ درصد بالا رفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات