عملکرد فراتر از انتظار برودکام در فصل اول ۲۰۱۸ با کسب درآمد ۵.۳۳ میلیارد دلاری

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ب ه‌لطف تقاضای بالا از جانب مراکز داده، برودکام موفق به ثبت درآمد ۵.۳۳ میلیارد دلاری در فصل گذشته شد.
تبلیغات

با وجود ناکام‌ ماندن تلاش‌های برودکام برای تصاحب کوالکام، این شرکت عملکرد بسیار موفقی در فصل نخست سال مالی ۲۰۱۸ از خود به‌ جای گذاشته است و نوید نتیجه‌ی بسیار موفقی برای فصل جاری می‌دهد. غول صنعت نیمه‌هادی‌ها در فصل گذشته با ثبت درآمدی ۵.۳۳ میلیارد دلاری، موفق به کسب سود غیر حسابرسی‌شده‌ی (non-GAAP)ا۵.۱۲ دلار به‌ازای هر سهم شد؛ درحالی‌که تحلیل‌گران وال‌استریت سود ۵.۰۴ دلار به‌ازای هر سهم از درآمد ۵.۳۲ میلیارد دلاری برای این شرکت پیش‌بینی می‌کردند.

بخش عمده‌ای از درآمد برودکام در فصل گذشته، به‌ لطف واحد تجهیزات ارتباطات بی‌سیم این شرکت به‌ دست آمده است؛ واحد یادشده با افزایشی ۸۸ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته‌ی میلادی، درآمدی بالغ بر ۲.۲۱ میلیارد دلار برای برودکام به ارمغان آورده است. واحد تجهیزات زیرساختی بی‌سیم برودکام با درآمدزایی ۱.۸۷۹ میلیارد دلاری، افتی ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. واحد سیستم‌های ذخیره‌سازی سازمانی برودکام با کسب درآمد ۹۹۱ میلیون دلاری، رشدی ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته تجربه کرد؛ درحالی‌که «سایر واحدها در کنار بخش صنعتی» با رشد ۳۹ درصدی، حدود ۲۵۱ میلیون دلار درآمدزایی کرده‌اند.

گزارش مالی برودکام تنها چند روز پس از کناره‌گیری رسمی این شرکت از تصاحب کوالکام پس از درگیری چندین‌ماهه با آن و دولت آمریکا، منتشر شد. پیشنهاد ارائه‌شده توسط برودکام با مقاومت کوالکام مواجه شد و سپس توجه کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) را جلب کرد. در نهایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به مدارک قابل استناد CFIUS مبنی بر احتمال به‌ وجود آمدن تهدید‌ امنیت ملی آمریکا در صورت انجام توافق، این مذاکرات را به‌صورت کامل ممنوع کرد.

برودکام فصلی موفق برای سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌کند. هاک‌ تن، مدیرعامل برودکام در بیانیه‌ای در این خصوص می‌گوید:

در سه‌ماهه‌ی دوم، به‌ لطف تقاضای بالای دیتاسنترها برای محصولات شبکه و سیستم‌های ذخیره‌سازی ما، انتظار ادامه‌‌دار بودن موفقیت‌های فصل گذشته را داریم و برای جبران کاهش فصلی شدید درآمد در بخش بی‌سیم، بازیابی فصلی را در تجهیزات پهن‌باند پیش‌بینی می‌کنیم. مهم‌تر از همه، انتظار داریم افزایش سود ناخالص، جریان نقدی آزاد فراتر از هدف بلندمدت ۴۰ درصد از درآمد برای ما به ارمغان آورد.

برودکام برای فصل دوم سال مالی ۲۰۱۸، درآمد ۴.۹۹۷ میلیارد دلاری با حاشیه‌ی ۷۵ میلیون دلاری تخمین می‌زند که با پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران هماهنگی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات