سامسونگ پرفروشترین برند گوشی در سال ۲۰۱۷ شد
دو شرکت آماری اینترنشنال دیتا و استراتژی انالیتیکس گزارشهای فصلی و سالانهی خود را از فروش گوشی هوشمند در سهماههی چهارم و کل سال ۲۰۱۷ منتشر کردند. بر اساس این دادهها، اپل با عرضهی ۷۷.۳ میلیون دستگاه گوشی توانست بیشترین سهم از بازار را در سهماههی چهارم سال ۲۰۱۷ به نام خود ثبت کند؛ اما در میزان آمار سالیانه، سامسونگ با عرضهی ۳۱۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند رتبهی نخست خود را در این بخش حفظ کرد.
در این بین شیائومی با تقریبا دو برابر کردن میزان عرضهی محصولات خود تحسین تحلیلگران را برانگیخته است. این شرکت چینی که در سهماههی چهارم سال ۲۰۱۶ تنها ۱۴.۳ میلیون گوشی به بازار عرضه کرده بود، در بازهی مشابه سال ۲۰۱۷ موفق به عرضهی ۲۸.۱ میلیون گوشی هوشمند شده است.
از قرار معلوم، فصل منتهی به کریسمس برای چهار شرکت از پنج شرکت برتر دنیای گوشی هوشمند با کاهش میزان فروش همراه بوده است. بر اساس گزارش استراتژی انالتیکس، سهماههی آخر سال ۲۰۱۷ بیشترین کاهش فروش تاریخ دنیای موبایل را نشان میدهد. در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ میزان ۴۰۰ میلیون دستگاه موبایل به بازار وارد شده است؛ درحالیکه مجموع گوشیهای عرضه شده در سهماههی سوم سال ۲۰۱۶، ۴۳۸ میلیون دستگاه بود.
بر اساس دادههای دو شرکت آماری یادشده، از هر پنج گوشی عرضه شده در سال ۲۰۱۷، یک گوشی سامسونگ است. اپل با اختصاص دادن ۱۴.۷ درصد از سهم بازار به خود، رتبهی دوم پرفروشترین برندهای بازار جهانی موبایل را از آن خود کرد. هواوی و اوپو نیز به ترتیب در رتبههای سوم و چهارم قرار گرفتند تا رتبهبندی سال ۲۰۱۶ مجددا تکرار شود.
با اینکه دادههای دو شرکت آماری IDC و استراتژی انالتیکس کمی با هم تفاوت دارند، هر دو شرکت تعداد کل گوشیهای عرضه شده در سال ۲۰۱۷ را در حدود ۱.۵ میلیارد دستگاه گزارش کردهاند. این مقدار تقریبا برابر با همان آمار فروش سال ۲۰۱۶ است که نشان از اشباع بازار موبایل دارد.