درآمد هواوی در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته است

جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل هواوی با انتشار پیامی اعلام کرده که انتظار می‌رود درآمد هواوی طی سال ۲۰۱۷ میلادی با افزایش ۱۵ درصدی به ۹۲.۰۸ میلیارد دلار برسد.
تبلیغات

کن هو، مدیرعامل هواوی به مناسبت آغاز سال نوی میلادی با انتشار پیامی در وی‌چت، اطلاعاتی را در رابطه با عملکرد مالی این کمپانی در اختیار کارکنانش قرار داده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط هو، انتظار می‌رود هواوی در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد افزایش درآمد ۱۵ درصدی باشد که به موجب آن درآمد هواوی به بیش از ۹۲.۰۸ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد. 

مقاله‌های مرتبط:

افزایش ۱۵ درصدی درآمد را باید پایین‌ترین رشدی خواند که هواوی در طول چهار سال اخیر از نظر کسب درآمد شاهد آن بوده است. هواوی در حال حاضر سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند است. این کمپانی چینی در حال حاضر پس از سامسونگ و اپل در رتبه‌ی سوم قرار دارد. 

براساس اطلاعات ارائه شده هواوی موفق شده تا در سال جاری میلادی که آخرین روزهای آن را سپری می‌کنیم بیش از ۱۵۳ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند در سطح جهان راهی بازار کرده و مجموع سهم خود از بازار جهانی را به بیش از ۱۰ درصد افزایش دهد. 

هواوی تمرکز خود را روی افزایش سوددهی خود قرار داده است. این کمپانی در ماه مارس تقریبا شاهد عدم رشد سوددهی خود در یک سال اخیر بود که علت این موضوع را باید در فروش گوشی‌های هوشمند با سود بسیار پایین و همچنین هزینه‌های بازاریابی بسیار بالای این کمپانی اشاره کرد. 

هواوی در بازار چین نیز از سوی رقبای چینی خود تحت فشار است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که هواوی در چین با در اختیار داشتن سهم ۲۲.۳ درصدی سهم عمده‌ی بازار را در اختیار دارد، حال آنکه اوپو با سهمی ۲۱.۶ درصد به شدت در حال تعقیب هواوی است. براساس آمارهای ارائه شده انتظار می‌رود تا میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در کشور چین نسبت به سال گذشته شاهد کاهش باشد. 

مدیرعامل هواوی اعلام کرده که انتظار می‌رود تا بخش محصولات اینترپرایز این کمپانی چینی در ۵ سال آینده شاهد رشدی متوسط رو به بالا باشد که از این‌رو محصولات اینترپرایز بخش بزرگی از درآمد هواوی را به خود اختصاص خواهد داد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات