جریمه‌ اپل در جریان درگیری حقوقی کمیسیون تجارت فدرال و کوالکام

سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درگیری حقوقی کمیسیون تجارت فدرال و کوالکام دامن اپل را نیز گرفت و کوپرتینویی‌ها به‌ دلیل تأخیر در ارائه‌ی مدارک لازم با جریمه‌هایی روبه‌رو شده‌اند.
تبلیغات

درحالی‌که درگیری حقوقی کوالکام با اپل در جریان است؛ این تولیدکننده‌ی سرشناس پردازنده‌های موبایل در درگیری حقوقی دیگری نیز با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده درگیر است. اکنون خبرها از این حکایت دارند که دعوی حقوقی کوالکام و کمیسیون تجارت فدرال دامن اهالی کوپرتینو را نیز گرفته و اپل با جریمه‌هایی در رابطه با این پرونده مواجه شده است.

به‌ گزارش بلومبرگ، اپل به دلیل تأخیر در تحویل مدارک در ارتباط با پرونده‌ی کمیسیون تجارت فدرال علیه کوالکام با جریمه‌هایی روبه‌رو شده است. طبق حکمی که توسط قاضی ارشد ناتانئیل کازینس، در سن خوزه‌ ایالت کالیفرنیا صادر شد، اپل به‌ازای هر روز تأخیر در ارائه‌ی مدارک مربوط به پرونده‌ی حقوقی کمیسیون تجارت فدرال علیه کوالکام، مبلغ ۲۵ هزار دلار جریمه خواهد شد. طبق ادعای بلومبرگ، این مبلغ معادل سودی است که اپل طی سال مالی گذشته در هر ۱۶ ثانیه به‌دست می‌آورد.

کوپرتینویی‌ها تا ۲۹ دسامبر مهلت دارند اطلاعات لازم را ارائه کنند و در غیر این‌صورت با جریمه‌های سنگین‌تری روبه‌رو خواهند شد. اپل می‌گوید تاکنون بیش از ۲.۶ میلیون سند در ارتباط با این پرونده ارائه کرده است. کوپرتینویی‌ها می‌گویند مهلت داده‌شده جهت ارائه‌ی مدارک بی‌سابقه است.

کوالکام

جاش روسنستاک، سخنگوی اپل، می‌گوید:

ما تاکنون میلیون‌ها سند در ارتباط با این پرونده ارائه کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا میلیون‌ها سند دیگر را طبق تقاضای ارائه‌شده و در چهارچوب زمانی که بی‌سابقه است ارائه کنیم. ما قصد داریم در رابطه با این حکم (جریمه) تقاضای تجدید‌ نظر کنیم.

درگیری حقوقی کمیسیون تجارت فدرال با کوالکام مشابه درگیری این شرکت با اپل است. کمیسیون تجارت فدرال ادعا می‌کند کوالکام در فعالیت‌های ضد رقابتی درگیر بوده و اپل را مجبور کرده است تا به‌جای تراشه‌های تولیدشده توسط دیگر شرکت‌ها، از تراشه‌های ساخت کوالکام استفاده کند.

در عین‌حال درگیری جداگانه‌ای نیز میان اپل و کوالکام در جریان است و کوالکام قصد دارد از ورود برخی مدل‌های آیفون به ایالات متحده جلوگیری کند. اپل نیز در تلاش است تا نسخه‌ای از آیفون را به تولید برساند که در آن به‌جای ساخته‌های کوالکام از مودم‌های اینتل و مدیاتک استفاده شده است. درگیری‌های حقوقی کوالکام همچنان پیچیده‌تر می‌شود و پیش‌بینی این مسئله سخت است که بدانیم چه موقع به پایان خواهند رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات