گلدمن به استفاده از بیت کوین روی می‌آورد

شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی گلدمن مشغول راه‌اندازی یک اتاق معامله‌ی جدید با تمرکز بر بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزپایه است.
تبلیغات

گلدمن ساکس، غول ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالی، در مراحل اولیه‌ی راه‌اندازی اتاق معامله‌ای مخصوص بیت‌کوین و به‌کارگیری و برآورد تدارکات لازم برای این کار، از جمله چگونگی حفظ این سرمایه و ایمن نگاه داشتن آن به‌سر می‌برد. بلومبرگ ادعا می‌کند که هدف نهایی این شرکت، شروع مبادله‌ با بیت‌کوین در ژوئن ۲۰۱۸ است.

این شرکت خدمات مالی در بیانیه‌ای که برای بلومبرگ ارسال کرده است، می‌گوید:

در واکنش به تمایل مشتریان به ارزهای رمزپایه، در حال بررسی بهترین شیوه برای ارائه‌ی آن‌ها هستیم.

این تصمیم، گلدمن را به اولین شرکت بزرگی تبدیل می‌کند که با رشد سرسام‌آور بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷، به استفاده از این ارز و دیگر ارزهای رمزپایه روی آورده است. ارزش بیت‌کوین پیش از سقوط روز گذشته، به مرز ۲۰ هزار دلار رسیده بود و بر اساس گزارش وب‌سایت کوین مارکت کپ، اکنون با قیمت ۱۳,۳۲۰ دلار مبادله می‌شود که در مقایسه با ارزش ۹۹۸ دلاری این ارز در یکم ژانویه‌ی امسال، یک جهش عظیم محسوب می‌شود.

با این اقدام، گلدمن از جمله معدود سازمان‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالی به شمار خواهد رفت که به ارائه‌ی بیت‌کوین برای فهرستی از مشتریان منتخب می‌پردازد. CBOE، اولین شرکتی بود که دهم دسامبر، گزینه‌ی مبادله با بیت‌کوین را ارائه داد و چندی پیش، گروه بورس بازرگانی و کالای شیگاگو (CME) نیز به استفاده از بیت‌کوین روی آورد. با این حال، مخالفت‌هایی از سوی برخی از بانک‌ها وجود داشته است. این بانک‌ها به علت فقدان شفافیت و قاعده‌مندی آینده‌ی بیت‌کوین به اظهار نگرانی درباره‌ی آن پرداخته‌اند.

ورود سازمان‌های خدمات مالی به حوزه‌ی بیت‌کوین، منجر به بروز دردسرهایی برای صاحبان این ارز رمزپایه شده و قیمت آن را از حوالی ۲۰ هزار دلار در هفته‌ی گذشته به زیر ۱۵ هزار دلار رسانده است.

Bitcoin Price Charts

بر اساس گزارش‌ها، عواملی که بازار این ارز رمزپایه و قیمت آن را جهت می‌دهند، نامعلوم و غیر قابل پیش‌بینی هستند. وب‌سایت تک‌کرانچ در این باره می‌گوید:

هیچ کس در حال حاضر نمی‌تواند پیش‌بینی کند که بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزپایه چه آینده‌ای برای ما رقم خواهند زد. تا آنجایی که می‌دانیم، بهتر است کمربندهای خود را ببندیم و از این سواری لذت ببریم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات