درآمد این فصل ادوبی از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرد

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ادوبی، شرکت مطرح سازنده‌ی فتوشاپ، رکورد فروش سه‌ماهه‌ی پایانی سال مالی خود را شکست.
تبلیغات

ادوبی روز پیش نتایج مالی این فصل خود را منتشر کرد؛ طبق این گزارش، بار دیگر سازنده فتوشاپ موفق به شکست رکورد فروش سه‌ماهه‌ی پایانی سال شد.

غول نرم افزار درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم خود را ۵۰۱ میلیون دلار یا ۱ دلار به ازای هر سهم گزارش می‌دهد. درآمد غیر تجاری (GAPP) این شرکت نیز در همین فصل برابر با ۲ میلیارد دلار یا به عبارتی ۱.۲۶ دلار به ازای هر سهم بود که نسبت به فصل پیش با ۱.۸۴ میلیارد دلار رشد قابل توجهی را نشان داده و همچنین نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است. وال استریت پیش‌تر کسب درآمد ۱.۱۶ دلاری به ازای سود ۱.۹۵ میلیارد دلاری برای این شرکت پیش‌بینی کرده بود.

به گزارش ادوبی، درآمد غیر تجاری مجموعا در سال مالی جاری ۴.۳۱ دلار به ازای هر سهم و به طور کلی ۷.۳۰ میلیارد دلار بوده است. تحلیلگران انتظار داشتند مجموع درآمد این شرکت در سال جاری ۴.۲۲ دلار به ازای هر سهم و به طور کلی ۷.۲۵ میلیارد دلار باشد.

ادوبی همچنین اعلام کرد که درآمد حاصل از واحد رسانه دیجیتال که شامل Creative Cloud است، ۱.۳۹ میلیارد دلار بود که مجموع سالیانه آن ۵.۲۳ میلیارد دلار برآورد شده است. پیش از این، درآمد حاصل از Creative Cloud معادل ۱.۱۶ میلیارد دلار و درآمد حاصل از Document Cloud معادل ۲۳۵ میلیون دلار بوده است.

به گفته‌ی مدیران ادوبی، مجموع درآمد حاصل از تجربه‌ی Cloud در این فصل به ۵۵۰ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال پیش ۱۸ درصد افزایش یافته است.

شانتانو نارایان، مدیر عامل ادوبی، در این باره اظهار داشت:

مجموع سود ادوبی در فصل پایانی سال، معادل ۲ میلیارد دلار بوده است. در واقع کسب و کار قدرتمند ما با ایجاد فضایی برای رشد کسب و کارهای مشتریان، ترقی می‌کند.

پیش‌بینی تحلیلگران در رابطه با سود حاصل از این طرح در فصل اول، ۲.۰۴ میلیارد دلار بود؛ ادوبی با مجموع درآمد ۲.۴ میلیارد دلاری موفق شد از این رقم پیشی بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات