گزارش مالی لنوو از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵؛ زیان ۷۱۴ میلیون دلاری بدلیل هزینه‌های تغییرات ساختاری

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی چینی لنوو روز چهارشنبه گزارش مالی خود برای سه ماهه‌ سوم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد. این کمپانی ضرر خالص ۷۱۴ میلیون دلاری داشته است که دلیل این ضرر با وجود رشد ۱۶ درصدی درآمد، انجام تغییرات ساختمانی و برخی هزینه‌های ثابت بوده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گزارش مالی لنوو از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ میلادی نشان از ضرر خالص ۷۱۴ میلیون دلاری این شرکت دارد. این مقدار ضرر قبل از پرداخت مالیات ۸۴۲ میلیون دلار از مجموع ۱۲.۲ میلیارد دلار درآمد بوده است که نسبت به درآمد ۱۰.۴ میلیارد دلاری در مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ درصد رشد داشته است.

البته با کنار گذاشتن این هزینه‌ها، مقدار سود عملیاتی ۱۶۶ میلیون دلار است که در مقایسه با مقدار ۲۶۲ میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته کمتر شده اما در قیاس با سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ شانزده درصد رشد داشته است.

بنابر گفته‌ی مدیر عامل لنوو، آقای یوآنکینگ یانگ، رشد کسب و کار کامپیوترهای شخصی و گسترش بازار گوشی‌های هوشمند این شرکت چشم‌گیر و استراتژی‌های این شرکت جوابگو بوده‌اند و لنوو در هر دو بخش توانسته نقش خود را بیشتر کند. بنابر گفته‌های این شرکت، سهم لنوو از بازار کامپیوترها به بیشترین حد خود در تاریخ این شرکت رسیده و سهم بازار آن‌ها در بخش گوشی‌های هوشمند نیز افزایش داشته و باعث افزایش درآمد نیز شده است. مدیر عامل لنوو در این خصوص می‌گوید:

با در پیش گرفتن مسیر درست ما توانستیم با مشکلات به خوبی مواجه شده و با گذشت هر فصل آمار بهتری در زمینه‌ی فروش داشته باشیم. ایجاد تغییرات در ساختار و ساختمان‌ها هزینه‌هایی را در این سه ماهه برای ما به همراه داشته است که نتایج آن‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی خود را نشان خواهند داد.

همچنین لنوو رشد بسیار خوبی در بازارهای در حال توسعه، بخصوص هند داشته است. این کمپانی در حدود ۱۸.۸ میلیون گوشی هوشمند و ۳.۱ میلیون دستگاه تبلت در این سه ماه به فروش رسانده است که بازار کشورهای در حال توسعه نقشی اساسی در این رشد داشته‌اند. لنوو در اطلاعیه‌ی خود این گونه بیان کرده است که: سهم کامپیوترهای لنوو در بازار هند نسبت به سال گذشته ۹۹ درصد رشد داشته و به ۲۷ درصد رسیده است. سهم بخش موبایل و گوشی‌های هوشمند نیز ۱۳۵ درصد در قیاس با سال گذشته رشد داشته است که در این رشد اضافه شدن موتورولا نیز تاثیرگذار بوده است.

بخش کسب و کار موبایل این شرکت که شاهد اضافه شدن موتورولا نیز بوده است توانسته ۲.۷ میلیارد دلار از فروش لنوو را از آن خود کند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات