گزارش مالی سه ماهه سوم آمازون منتشر شد؛ جف بزوس سومین مرد ثروتمند ایالات متحده

جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
آمازون گزارش مالی سه ماهه سوم خود را منتشر کرده است. این شرکت در این مدت توانسته در‌آمد بسیار خوبی کسب کند و بدین وسیله جف بزوس موسس و مدیر عامل این شرکت به سومین مرد ثروتمند ایالات متحده تبدیل شده است. برای اطلاع از جزئیات این گزارش با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 غول خرده فروشی جهان موفق شده است تا پایان ماه سپتامبر سود خالص ۷۹ میلیون دلاری را تجربه کند. این در حالی است که آمازون در مدت مشابه سال گذشته ۴۳۷ میلیون دلار ضرر کرده بود. بدین ترتیب می‌توانیم جف بزوس مدیر عامل این شرکت را سومین فرد ثروتمند ایالات متحده و پنجمین فرد ثروتمند جهان بنامیم.

گزارش مالی مثبت آمازون باعث شده است تا سهام این شرکت رشد ۱۱ درصدی را تجربه کند و بدین ترتیب از ابتدای سال جاری میلادی ارزش سهام این شرکت دو برابر شده است. این بدین معنی است که جف بزوس به عنوان سهامدار ۱۸ درصد از آمازون، به ثروت خود ۵ میلیارد دلار افزوده است و ارزش ثروت وی اکنون چیزی بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار است. وی مکان سوم در لیست ثروتمندترین افراد دنیا را از دیوید و چارلز کوچ، مالکان شرکت فرآورده‌های شیمیایی و نفتی کوچ، گرفته است و اکنون پس از بیل گیتس و وارن بافت قرار دارد.

سرویس خدمات تحت وب آمازون

بزوس در سال ۲۰۱۵ افزایش ۷۷ درصدی در ثروت خود را شاهد بوده و تنها در مدت ۹ ماهه این سال توانسته است ۲۲ میلیارد دلار به ثروت خود بیافزاید. این میزان از افزایش ثروت در این مدت اندک در تاریخ بی سابقه بوده است. برای مقایسه بد نیست بدانید مارک زاکربرگ موسس فیسبوک، سرگی برین و لری پیج موسسان گوگل، روی هم نتوانسته‌اند افزایش ثروت ۲۲ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۱۵ تجربه کنند. هم‌چنین بزوس به لطف این افزایش ثروت توانسته با ۱۵ پله صعود در رتبه پنجم ثروتمندترین افراد جهان قرار بگیرد. 

در گزارش‌های مالی منتشر شده از آمازون، این شرکت عموما یا سود اندکی برده و یا ضرر بزرگی کرده است. اما به لطف ۶ ماه سودده اخیر آمازون روز‌های خوبی را برای سهام داران خود به ارمغان آورده است. البته نباید از نقش بزرگ سرویس جدید آمازون غافل شد. AWS یا سرویس تحت وب آمازون که سرویس ابری این شرکت نیز بخشی از AWS است، عملکرد بسیار موفقی داشته و در سه ماهه سوم موفق شده با در‌آمد ۲ میلیارد دلاری، سود عملیاتی ۵۲۱ میلیون دلاری را نصیب آمازون کند. این گزارش بدین معنا است که سرویس تحت وب آمازون اکنون سودی برابر با خرده فروشی کل آمریکای شمالی را دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات