گزارش مالی فیس بوک از سه ماهه‌ سوم سال ۲۰۱۵ منتشر شد؛ سود خالص ۱.۴۶ میلیاردی از درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری

پنج‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌ٰبوک امروز گزارش مالی خود را از سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی ارائه کرد. بر اساس آمار ارائه شده، این کمپانی درآمدی ۴.۵ میلیارد دلاری کسب کرده که ۱.۴۶ میلیارد دلار از آن سود خالصی است که فیس‌بوک به جیب زده است. یکی از موارد جالبی که زاکربرگ در این گزارش ارائه کرده، اشاره به طرفداران روز‌افزون ویدیو در این شبکه‌ی اجتماعی است که روزانه به بیش از ۸ میلیارد بازدید می‌رسد.
تبلیغات

مارک زاکربرگ اعلام کرده که ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در فیس‌بوک روزانه بیش از ۸ میلیارد بار دیده می‌شوند. با نگاهی به آمارهای پیشین می‌توان به روشنی دید که میزان بازدید ویدیوهای فیس‌بوک در مقایسه با ماه آوریل بیش از دو برابر و در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۴ بیش از ۸ برابر افزایش یافته است. با توجه به رشد صورت گرفته در میزان بازدید‌های به عمل آمده از ویدیوهای فیس‌بوک می‌توان به جرات گفت که این سرویس به موفقیت بالایی دست یافته است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که فیس‌بوک میزان بازدید از ویدیوها را بسیار متفاوت از سایر سرویس‌ها حساب می‌کند. برای مثال گوگل، میزان بازدید از ویدیو را زمانی حساب می‌کند که کاربر ویدیو را پخش کرده و حداقل آن را برای ۳۰ ثانیه تماشا کند. این عدد برای فیس‌بوک تنها ۳ ثانیه است و پخش ویدیوها بصورت خودکار نیز که یکی از ویژگی‌های فیس‌بوک است، به عنوان یک بازدید به شمار می‌رود. البته نمی‌توان دلیل افزایش بازدید از ویدیو‌های فیس‌بوک را روش محاسبه‌ی تعداد بازدید خواند و باید به این موضوع اعتراف کرد که تعداد بازدیدها در واقع افزایش یافته است.

از جمله‌ی آمارهای دیگری که توسط زاکربرگ اعلام شد، باید به تعداد ۱.۵۵ میلیارد نفر کاربر این سرویس اشاره کرد که بیش از یک میلیارد نفر بصورت روزانه از این سرویس استفاده می‌کنند. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، تعداد کاربران فعال فیس‌بوک نشان از رشدی ۱۷ درصدی دارد. در جریان ارائه‌ی گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی فیس بوک، زاکربرگ اعلام کرد که این کمپانی درآمدی ۴.۵ میلیارد دلاری کسب کرده که ۱.۴۶ میلیارد دلار از آن سود خالصی است که فیس‌بوک به جیب زده است. درآمد و سود کسب شده توسط فیس‌بوک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

درآمد حاصل از بخش موبایل، قسمت بزرگی از درآمد کسب شده توسط فیس‌بوک را نمایش می‌دهد، بطوریکه این بخش شامل بیش از ۷۸ درصد از درآمد این کمپانی در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی است. فصل سوم سال ۲۰۱۴، فیس‌بوک تنها ۶۶ درصد از درآمد خود را از بخش موبایل کسب کرده بود.

فیس‌بوک در پی آن است تا خدماتی را نظیر آنچه که یوتیوب ارائه می‌کند، در اختیار کاربرانش قرار دهد. این سرویس در آینده‌ی نزدیک رونمایی می‌شود و کاربران قادر خواهند بود تا ویدیو‌های مورد علاقه‌ی خود را با ساختاری شبیه آنچه که یوتیوب در اختیارشان قرار می‌دهد، در فیس‌بوک به نظاره بنشینند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات