برودکام، کوالکام را پای میز مذاکره می‌کشاند

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
برودکام با اعلام نامزد‌های خود در انتخابات هیئت‌مدیره‌ی کوالکام، سعی دارد این شرکت را به پای میز مذاکره بکشاند.
تبلیغات

ماه گذشته، کوالکام، پیشنهاد برودکام مبنی بر تصاحب این شرکت با پرداخت ۷۰ دلار به ازای هر سهم آن را رد کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد شرکت تراشه‌ساز رقیب، قصد عقب‌نشینی ندارد؛ چرا که امروز برودکام اعلام کرد که ۱۱ تن از مدیران خود را برای انتخابات هیئت‌مدیره‌ی کوالکام نامزد کرده است. بدین ترتیب برودکام، هیئت‌مدیره‌ی کوالکام را وادار می‌کند تا راهکار این شرکت را پیش بگیرند و امکان موافقت با واگذاری مدیریت کوالکام به برودکام را برای سهام‌داران شرکت متبوع خود فراهم کنند؛ راهکاری که در ابتدا توسط هیئت‌مدیره‌ی کوالکام رد شده بود. کوالکام گردهمایی سالیانه‌ی سهام‌داران خود را برای تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸ (۱۵ اسفند ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی کرده است.

برودکام مدعی است پیشنهاد اولیه‌ای این شرکت، ۲۸ درصد بالاتر از ارزش نهایی سهام عادی کوالکام در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۱ آبان ۱۳۹۶) یا آخرین روز معاملات که از گمانه‌زنی‌ رسانه‌ها مبنی بر احتمال فروش این شرکت تأثیر نپذیرفته، بالاتر است. مبلغ پیشنهادی برودکام از ارزش متوسط حجمی بدون تغییر کوالکام در بازه‌ی زمانی ۳۰ روزه نیز ۳۳ درصد بالاتر است؛ اما اعضای هیئت‌مدیره‌ی کوالکام کماکان اعتقاد دارند که برودکام، این شرکت را بسیار کم‌تر از ارزش واقعی آن قیمت‌گذاری کرده است.

کوالکام صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اشاره به پذیرش نامزدهای برودکام بر تردید‌های قانونی پیرامون تصاحب این شرکت توسط برودکام تأکید کرد و از سهام‌داران خواست تا از اعضای «کلاس جهانی» فعلی پشتیبانی کنند. کوالکام تأکید کرد ۹ تن از اعضای فعلی، مستقل هستند و چهار تن از آن‌ها طی سه‌سال گذشته به هیئت‌مدیره‌ اضافه شده‌اند.

کوالکام، راهکار اخیر برودکام را «اقدامی ناخوشایند در جهت به‌دست گرفتن کنترل هیئت‌مدیره‌ی کوالکام برای پیش‌برد برنامه‌ی تصاحب این شرکت توسط برودکام» توصیف می‌کند و معتقد است که نامزدهای برودکام «با توجه به هدف این شرکت برای تصاحب کوالکام با قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن، ماهیتی ستیزه‌جو» دارند.

تام هورتون، مدیر اجرایی کوالکام طی بیانیه‌ای می‌گوید:

هیچ شرکتی، موقعیت خوب کوالکام در موبایل، اینترنت اشیاء، صنعت خودروسازی، شبکه، رایانش مرزی و گذار به سمت شبکه‌ی نسل پنجم را ندارد. سهام‌داران کوالکام، انتظار هیئت‌مدیره‌ای را دارند که ضمن پشتیبانی از این نوآوری‌ها، تمام فرصت‌های موجود را در جهت بیشینه‌سازی ارزش کوالکام برای تمام سهام‌داران، به‌صورت کیفی ارزیابی کنند.

هاک تن، مدیرعامل برودکام در بیانیه‌ی خود می‌گوید که «ترجیح اصلی» شرکت متبوعش، شرکت در «مذاکراتی سازنده با کوالکام» است؛ اما وی باز هم تاکید می‌کند که کوالکام تاکنون راهکاری برودکام را به‌صورت کامل رد کرده است. او می‌گوید:

ما بارها برای مذاکره با کوالکام اقدام کردیم؛ اما با وجود حمایت سهام‌داران و مشتریان این شرکت از تصاحب آن توسط برودکام، کوالکام از پذیرش تمام این فرصت‌ها چشم‌پوشی کرده است. حضور نامزد‌های ما [در انتخابات هیئت‌مدیره‌ی کوالکام] به سهام‌داران کوالکام فرصت اعلام ناامیدی خود از عملکرد هیئت‌مدیره‌ی کوالکام در رد کردن فرصت مذاکره با ما را می‌‌دهد.با توجه به ارزش افزوده‌ و قابل توجهی که پیشنهاد ما برای سهام‌داران کوالکام به ارمغان می‌آورد، باور داریم که آن‌ها از حضور نامزد‌های مستقل و مجربی که به بیشینه‌سازی ارزش کوالکام و فعالیت در جهت سودرسانی به سهام‌داران آن متعهد هستند، نغع خواهند برد.

 لیست کامل نامزد‌های برودکام در این لینک، قابل مشاهده است.

اگر نامزد‌های برودکام برگزیده شوند، این شرکت از تصمیم آن‌ها برای افزودن تعداد اعضای هیئت‌مدیره‌ی کوالکام پشتیبانی خواهد کرد و مارک دی. مک‌لافلین، آنتونی جی. وینچی‌کوئرا و جفری هندرسون را مجددا به هیئت‌مدیره‌ی این شرکت اضافه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات