گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵: عبور از پیش بینی‌ها با کسب درآمد ۲۱.۶۶ میلیارد دلاری

شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت دیروز گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرد. غول نرم‌افزارای دنیا موفق شد تا در این فصل، درآمد ۲۱.۶۶ میلیارد دلاری را کسب کند، در حالی که تخمین‌ها حکایت از درآمد ۲۱.۰۳ میلیارد دلاری داشتند.
تبلیغات

مایکروسافت گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را منتشر کرد. این کمپانی موفق شد تا درآمدی ۲۱.۶۶ میلیارد دلاری را بدست آورد. بسیاری از کارشناسان در تحلیل‌های خود، کسب درآمد ۲۱.۰۳ میلیارد دلاری را برای این کمپانی تخمین زده بودند. به موجب عملکرد مایکروسافت که بیش از تخمین‌های صورت گرفته بود، ارزش سهام این کمپانی ۵ درصد افزایش یافت.

بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده بودند که مایکروسافت در حوزه‌هایی نظیر ویندوز و آفیس با کاهش درآمد روبرو شده و در حوزه‌ی سرویس‌های ذخیره‌ی ابری با افزایش درآمد، کاهش ایجاد شده در سایر بخش‌ها را جبران خواهد کرد. درآمد کسب شده توسط بخش جدیدی از کمپانی مایکروسافت که Intelligent Cloud نام گرفته، با افزایش ۸ درصدی به بیش از ۵.۹ میلیارد دلار رسیده است. این بخش از کمپانی وظیفه‌ی مدیریت و عرضه‌ی سرویس‌های تجاری مایکروسافت را در اختیار دارد.

این کمپانی در حوزه‌ی محصولاتی نظیر آفیس شاهد کاهش درآمد به اندازه‌ی ۳ درصد بوده و درآمد این بخش به ۶.۳ میلیارد دلار رسیده است. همچنین باید به بخش تولید محصولات مبتنی بر کامپیوترهای شخصی نظیر ویندوز اشاره کرد که با کاهش درآمد ۱۷ درصدی روبرو بوده‌اند. درآمد این بخش از کمپانی به کمتر از ۹.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

آفیس ۳۶۵ در طول سه ماهه‌ی اخیر موفق شده تا بیش از ۳ میلیون نفر به تعداد کاربرانش اضافه کند. براساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط این کمپانی در حال حاضر آفیس ۳۶۵، دارای بیش از ۱۸.۲ میلیون کاربر است.

نظر شما در مورد عملکرد مایکروسافت در سه ماهه‌ی فصل تابستان چیست؟ آیا این کمپانی قادر است در سه ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی وضعیت خود را بیش از پیش بهبود بخشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات