گزارش مالی گوگل در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵: سود ۳.۹۸ میلیاردی از درآمد ۱۸.۷ میلیارد دلاری

جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش هلدینگ آلفابت گزارش مالی گوگل را منتشر کرد. غول جستجوی دنیا، موفق شده تا با کسب بیش از ۱۸.۷ میلیارد دلار، درآمد خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد.
تبلیغات

 هلدینگ آلفابت اولین گزارش مالی گوگل پس از تغییرات در این کمپانی را منتشر کرد. براساس اطلاعات ارائه شده، درآمد گوگل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است. درآمد گوگل از جستجوهای انجام شده از طریق گجت‌های موبایل نیز رشد کرده است.

گوگل در تابستان سال جاری ۱۸.۷ میلیارد دلار به جیب زده که در مقایسه با تابستان سال ۲۰۱۴ نشان از افزایش ۱۳ درصدی دارد. این کمپانی سال گذشته بیش از ۱۶.۵ میلیارد دلار کسب کرده بود. سود خالص گوگل نیز براساس این افزایش درآمد به ۳.۹۸ میلیارد دلار افزایش یافته که با نگاهی به سود ۲.۷۴ میلیارد دلاری سال گذشته، رشد محسوسی در آن مشاهده می‌شود. وب‌سایت‌های متعلق به گوگل بیش از ۱۳ میلیارد دلار درآمد برای این کمپانی کسب کرده‌اند که در مقایسه با سه ماهه‌ی دوم سال جاری نشان از افزایش ۶ درصدی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرده‌اند. درآمد حاصل از کلیک‌های تبلیغاتی گوگل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۳ درصد افزایش یافته است. همچنین باید به درآمد‌ حاصل از کلیک‌های صورت گرفته در وب‌سایت‌های گوگل نیز اشاره کرد که به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و فصل پیش شاهد افزایش ۳۵ و ۷ درصدی بوده است.

روث پاروت، مدیر مالی گوگل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

در طول سه ماهه‌ی سال جاری کسب و کار گوگل بسیار قدرتمندتر از پیش به کار خود ادامه داده که این موضوع در مورد جستجوهای انجام شده از طریق گجت‌های موبایل پررنگ‌تر از پیش است. گوگل هم‌‌اکنون ۶ سرویس، با بیش از یک میلیارد کاربر در اختیار دارد. ما از موقعیت‌هایی که برابر گوگل و آلفابت قرار دارد بسیار هیجان زده هستیم.

از جمله‌ی درآمد‌های دیگر این کمپانی باید به گوگل پلی استور و محصولات سری نکسوس اشاره کرد که بیش از ۱.۸۹ میلیارد دلار برای گوگل به ارمغان آورده‌اند. این بخش نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایشی ۱۱ درصدی در درآمدها است. با وجود افزایش درآمد گوگل، هزینه‌های عملیاتی این کمپانی نیز از ۶.۱ میلیارد دلار به ۶.۹۳ میلیارد دلار افزایش یافته است. گوگل در طول یک سال گذشته بیش از ۸٫۴۰۰ نفر به استخدام خود درآورده که تاثیر مستقیمی روی هزینه‌های عملیاتی این کمپانی گذاشته است.

نظر شما در مورد گوگل و سیاست‌های در پیش گرفته شده توسط این کمپانی برای کسب درآمد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات