لنوو وظیفه طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند خود را به موتورولا واگذار می‌کند

پنج‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت لنوو که به تازگی مالک موتورولا نیز شده است با اعلام گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی، تصمیم خود مبنی بر واگذاری وظیفه‌ی طراحی، ساخت و تولید گوشی‌های برند لنوو به موتورولا را نیز اعلام کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

لنوو طی بیانیه‌ای گزارش مالی خود در سه ماهه‌ی دو سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد. لنوو می‌گوید که به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته درآمد این شرکت ۳ درصد افزایش داشته و به ۱۰.۷ میلیارد دلار رسیده اما درآمد خالص ۵۱ درصد کاهش داشته و به ۱۰۵ میلیون دلار رسیده است. ارقام مذکور مربوط به تمامی بخش‌های این شرکت هستند و لنوو اعلام کرده که بخش گوشی هوشمند و تبلت به دلیل پیشرفت با سرعت پایین و رقابت بالا در بازار، دچار آسیب شده است.

به علاوه بخش اعظم درآمد بخش موبایل توسط موتورولا بدست آمده است و موتورولا توانسته بیش از ۱.۲ میلیارد دلار از ۲.۱ میلیارد دلار درآمد این بخش را به خود اختصاص دهد که رشدی ۳۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین لنوو اعلام کرده است که بخش موبایل پیش از پرداخت مالیات، ۲۹۲ میلیون دلار ضرردهی داشته است. در این سه ماهه، لنوو بیش از ۱۶.۲ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده است که ۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. به علاوه ۵.۹ میلیون از این گوشی‌های هوشمند برند موتورولا داشته‌اند که به معنای کاهش ۳۱ درصدی، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

لنوو می‌گوید از این پس طراحی، ساخت و توزیع گوشی‌های خود را بر عهده‌ی موتورولا خواهد گذاشت. همچنین این شرکت معتقد است بخش موبایل در طی ۶ تا ۹ ماه آینده به سوددهی خواهد رسید. در بخش تبلت نیز لنوو با فروش ۲.۵ میلیون دستگاه رشدی ۳.۸ درصدی را در این زمینه به خود دیده است و با در دست داشتن ۵.۸ درصد از بازار تبلت‌ها عنوان سومین برند در بازار را به خود اختصتص داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات