حقوق و پاداش ۲۰ میلیون دلاری ساتیا نادلا در سال مالی ۲۰۱۷

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مطابق آنچه از گزارش عملکرد سالیانه ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت به بیرون درز کرده است، وی در سال مالی اخیر توانسته بیش از ۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.
تبلیغات

دستمزدی که هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت برای ساتیا نادلا، مدیرعامل هندی‌تبار خود در نظر گرفته، در گزاش مالی سالیانه‌ی ویژه‌ی سهام‌داران این شرکت افشا شده است. مطابق این گزارش، نیمی از بسته‌ی دستمزد نادلا را عملکرد او در سه حوزه‌ی کلیدی محصول و استراتژی، مشتریان و سهامداران و فرهنگ و رهبری سازمانی تشکیل داده است. از آنجا که نادلا توانسته در تمامی این حوزه‌ها امتیاز مطلوبی کسب کند، پاداشی ۷ میلیون دلاری به حقوق سالیانه‌ی یک میلیون و ۴۵۰ هزار دلاری‌ وی اضافه شده است.

«فرهنگ»، حوزه‌ای است که نادلا بالاترین امتیاز را در آن دریافت کرده؛ جایی که هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت، فلسفه‌ی منحصربه‌فرد نادلا یعنی «ذهنیت رشد» را ستوده‌ است. نادلا در چارچوب «ذهنیت یا طرز فکر رشد»، مدیران و کارکنان خود را به چالش کشیده است تا به واکاوی انگاره‌های خود از سازمان بپردازند، وقایع غیر منتظره را پیش‌بینی کنند و در نهایت با دریافت داده‌های جدید، دست به تغییر در راهبرد خود بزنند. نادلا توانسته است در این حوزه بسیار فراتر از انتظار ظاهر شود و ۱۴۵ درصد از اهداف خود را محقق کند.

هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت در گزارش مجمع عمومی سالیانه‌ی این شرکت، چنین اعلام کرد:

مایکروسافت به‌طور گسترده‌ای اقدام به اتخاذ تدابیری کرده است‌ که در حوزه‌ی رهبری، به رهبران و مدیران ارشد خود کمک می‌کند تا شفافیت را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند، در سراسر شرکت، انرژی مثبت جاری کنند و در نهایت موفقیت را از آن خود کنند.

حوزه‌ی بعدی که نادلا توانسته است به امتیاز بالایی در آن دست یابد، حوزه‌ی «مشتریان و سهامداران» است. نادلا با کسب امتیاز ۱۲۵ درصد در این حوزه به دلیل «ارتقاء جایگاه مایکروسافت به‌عنوان نوآور و رهبر یکه‌تاز در زمینه‌ی پردازش ابری» مورد تقدیر هیئت‌مدیره‌ی این شرکت قرار گرفته است. همچنین در گزارش سالیانه از اقدامات خیرخواهانه و بشردوستانه‌ی نادلا از جمله اهداء خطوط اینترنت پرسرعت به برخی مناطق دورافتاده و روستایی ستایش شده است.

آخرین حوزه که نادلا باز هم توانسته است در آن بدرخشد و امتیاز ۱۰۰ درصد را از آن خود کند، حوزه‌ی «محصول و استراتژی» است. هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت از عملکرد نادلا به دلیل رشد سریع کسب‌وکار رایانش ابری این شرکت و رساندن آن به ارزش حیرت‌آور ۱۸.۹ میلیارد دلار تقدیر کرده‌ است. این کسب‌وکار شامل پلتفرم رایانش ابری آژور و آفیس ۳۶۵ است. البته ناگفته نماند که هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت از کاهش ۲ درصدی سطح درآمد سالیانه‌ی این شرکت در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل گلایه کرده‌ است و از اینکه مرورگر اج نتوانسته آن‌طور که باید، سهم قابل توجهی از بازار مرورگرها به خود اختصاص دهد و طلایه‌دار مرورگرها یعنی گوگل کروم را به چالش بکشد، ناراضی است.

اما در مجموع، هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت از برآیند عملکرد نادلا به اندازه‌ای رضایت دارد که سهامی به ارزش بیش از ۱۱ میلیون دلار از مایکروسافت به‌عنوان پاداش به او اعطا کرده‌اند. این پاداش، علاوه‌ بر پاداش‌های متفرقه‌ای است که به مناسبت‌های مختلف برای مدیرعامل مایکروسافت در نظر گرفته شده و در مجموع بیش از ۲۰ میلیون دلار پول نقد و سهام نصیب نادلا کرده است.

می‌توان گفت سال مالی ۲۰۱۷ دست‌ کم از نظر ثروت شخصی، بهترین سال برای مدیرعامل مایکروسافت بوده است. در سال مالی گذشته، نادلا کمی بیش از ۱۷.۵ میلیون دلار به خانه برد؛ سالی که در آن ستاره‌ی بخت کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند مایکروسافت رو به افول گذاشت و پاداش نادلا را تحت تأثیر قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات