گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵: ضرر خالص ۳.۲ میلیاردی از درآمد ۲۲.۲ میلیارد دلاری

چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد که با ضرر عملیاتی ۲.۱ میلیارد دلاری از درآمد ۲۲.۲ میلیارد دلاری همراه شده است.
تبلیغات

مایکروسافت گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی خود را دقایقی پیش منتشر کرد که بنابر آن این کمپانی ضرر عملیاتی ۲.۱ میلیارد دلاری را متحمل شده است. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی موفق شده تا درآمدی ۲۲.۲ میلیارد دلاری را به جیب بزند که در مقایسه با درآمد ۲۳.۳ میلیارد دلاری مدت مشابه سال پیش از آن کاهش یافته است. بخش اعظمی از این ضرر عملیاتی را باید به دلیل اعمال هزینه‌های حسابداری مرتبط با خرید نوکیا بدانیم.

مایکروسافت موفق شده تا در فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۸.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند لومیا به فروش برساند که در مقایسه با ۵.۸ میلیون دستگاه به فروش رفته در مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است؛ البته درآمد حاصل از فروش لومیا با ۳۸ درصد کاهش به ۷۴۸ میلیون دلار کاهش یافته است. در حالی که بخش ویندوز چشم به درآمد حاصل از فروش ویندوز ۱۰ دارد، در سه ماهه‌ی دوم با کاهش ۲۲ درصد درآمد روبرو شده که برگرفته از پایان دادن به پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی است.

ضرر خالص تحمیل شده به ردموندی‌ها بیش از ۳.۲ میلیارد دلار است که بلومبرگ آن را بزرگ‌ترین ضرر مایکروسافت در طول تاریخ کمپانی خوانده است. مایکروسافت تحت رهبری ساتیا نادلا تغییراتی را در ساختار مدیریتی به خود دیده و همین تغییرات تاثیر خود را نیز نشان داده است. بنابر گزارش منتشر شده توسط مایکروسافت این کمپانی موفق شده تا در فصل دوم سال جاری میلادی ۸۸۸ میلیون دلار از فروش سرفیس درآمد کسب کند. ضمنا درآمد این کمپانی از بخش ایکس باکس نیز ۲۷ درصد افزایش یافته است. حتی سرویس جستجوی بینگ نیز با افزایش درآمد روبرو شده و سهم آن از میزان جستجوهای انجام شده به ۲۰.۳ درصد افزایش یافته است. نادلا وعده داده تا سرویس بینگ در فصل آینده به سوددهی برسد. آفیس ۳۶۵ در فصل دوم ۲۰۱۵ با افزایش سه میلیون نفری کاربران عضو روبرو بوده و بخش سرویس کلاد نیز با افزایش درآمد به میزان ۸۸ درصد همراه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات