بخش موبایل هوآوی در سال 2014 میلادی 12 میلیارد دلار سودآوری داشته است

سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی هوآوی نه تنها یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در کشور چین است، بلکه یکی از شرکت‌هایی است که توانسته آمار فروش قابل توجهی در سراسر دنیا داشته باشد. امروز این غول چینی گزارش مالی سال 2014 خود در بخش موبایل را منتشر کرده است که نشان از سودآوری 12 میلیارد دلاری دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد همه چیز برای هوآوی به عنوان سازنده محصولاتی چون اسند میت 7 و اسند پی 7 خوب پیش رفته است و گزارش مالی این شرکت نشان می‌دهد این کمپانی چینی در سال مالی قبل 21 درصد سود خالص داشته است و این مقدار 33 درصد از سال 2013 بیشتر بوده است. هوآوی توانسته در سال 2014 میلادی 46.4 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که 4.5 میلیارد دلار آن سود خالص بوده است.

سودآوری 12.2 میلیاردی دلاری بخش موبایل هوآوی برای این شرکت در سال 2014 نسبت به سال قبل 32.16 درصد افزایش داشته است.

کن هو نایب رئیس سیستم مدیریت چرخشی هوآوی گفته است:

رشد زیاد سود ما در سال 2014 می‌تواند در تداوم تمرکز ما برای رسیدن به استراتژی‌های مشخص شده نقش بسزایی داشته باشد، در حالی که این افزایش سود از مدیریت موثر و پیشرفت‌های شکل گرفته در کارایی نهایی به دست آمده است. سرمایه‌گذاری سنگین در نوآوری‌های مختلف چون پردازش ابری، حجم زیاد داده‌ها، شبکه نسل پنجم (5G)، SDN و NFV باعث شده است تا ما باور کنیم که در مسیر و جایگاه درست قرار گرفته‌ایم و می‌توانیم فرصت‌های شغلی زیادی را در عصر گذار دیجیتالی (تبدیل دیجیتالی) از آن خود کنیم.

البته این نتایج مالی مطلوب به دلیل تعداد قابل توجهی از محصولات فروخته شده توسط هوآوی در سال گذشته است که حدود 75 میلیون دستگاه برآورد شده است. سال مالی 2015 قطعا سال مهمی برای این غول چینی خواهد بود چون رقبای حاضر در بازار نیز حریص‌تر از گذشته به کار خود ادامه می‌دهند.

به زودی نسل بعدی پرچمدار هوآوی به نام P8 در تاریخ 15 آوریل با نمایشگر 5.2 اینچی، پردازنده 8 هسته‌ای Kirin با معماری 64 بیتی، 3 گیگابایت حافظه رم و دوربین 13 مگاپیکسلی از راه می‌رسد که می‌تواند نقش مهمی در سال مالی جدید هوآوی داشته باشد.‌

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات