افزایش سه برابری سود عملیاتی سونی طی بهار ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی سونی برای سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی نشان از افزایش درآمد و سه برابر شدن سود خالص این کمپانی ژاپنی همراه با افزایش فروش گوشی دارد.
تبلیغات

سونی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، این کمپانی کره‌ای موفق شده تا طی بهار سال جاری میلادی درآمد خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داده و به ۱۶.۸۳ میلیارد دلار برساند. سود عملیاتی این کمپانی بیش از ۱.۴۳ میلیارد دلار گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر افزایش داشته است.

گزارش مالی سونی

سونی موبایل موفق شده تا طی سه ماهه‌ی اول سال جاری بیش از ۳.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را راهی بازار کند که در مقایسه با بهار ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که عرضه‌ی ۳.۴ میلیون دستگاه گوشی در طول سه ماه در حالت کلی و در مقایسه با عملکرد سایر کمپانی‌ها عدد چندان بزرگی نیست. سونی در نظر دارد تا طی سال مالی جاری به هدف عرضه‌ی ۱۶.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند دست پیدا کند.

درآمد سونی از بخش موبایل بیش از ۱.۶۴ میلیارد دلار گزارش شده که نسبت به بهار ۲۰۱۶ کاهشی ۳ درصدی را به سونی تحمیل کرده است. این کاهش ریشه در افزایش فروش گوشی‌های میان رده و رده پایین سونی دارد که سود و درآمد چندانی را عاید کمپانی ژاپنی نمی‌کنند.

گزارش مالی سونی

البته باید به این نکته اشاره کرد که با وجود کاهش درآمد فروش، سود عملیاتی حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند سونی افزایش یافته و به ۳۲ میلیون دلار رسیده که دلیل اصلی این افزایش کاهش هزینه‌های عملیاتی و همچنین تحقیق و توسعه است.

با توجه به اینکه میزان عرضه گوشی‌های هوشمند سونی هر فصل افزایش پیدا می‌کند، انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد عرضه‌ی محصولات هیجان انگیزی از سوی سونی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات