تیم کوک؛ پردرآمدترین مدیرعامل در فهرست S&P 500 سال ۲۰۱۶ میلادی

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل با درآمد ۱۴۵ میلیون دلاری، توانست در صدر فهرست S&P 500 سال ۲۰۱۶ میلادی قرار بگیرد.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل ۵۶ ساله‌ی شرکت اپل، در سال گذشته‌ی میلادی مبلغ ۱۴۵ میلیون دلار از این شرکت به دست آورده است؛ مبلغ مذکور در این فهرست که به‌اصطلاح «درآمد به خانه برده شده» نامیده می‌شود، از مجموع ارزش سهام، درآمد حاصل از قرارداد اختیار معامله، حقوق ماهیانه و پاداش‌های مختلف در یک سال مالی، به دست می‌آید.

پس‌ازاینکه تیم کوک در سال ۲۰۱۱ میلادی به سمت مدیرعاملی اپل انتخاب شد، مقداری سهام تشویقی به او تعلق گرفت؛ سود این سهام در سال گذشته به ۱۳۶ میلیون دلار رسید. به‌جز این، کوک ۳ میلیون دلار درآمد نقدی سالیانه داشته که در کنار ۵.۳۷ میلیون دلار پاداش و ۳۷۷ هزار دلار مزایا (مجموع ۸.۷۵ میلیون دلار درآمد نقدی)، مجموع کل را به ۱۴۵ میلیون دلار می‌رساند. او در مصاحبه‌ای با نشریه‌ی Fortune در سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام کرد که قصد دارد تمام درآمدش را صرف مسائل بشردوستانه بکند.

S&P 500

او تنها مدیرعاملی آمریکایی نیست که درآمدش از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرده است؛ رید هستینگز ۵۶ ساله از نتفلیکس هم در سال گذشته‌ی میلادی، مبلغی معادل ۱۰۶ میلیون دلار را با خود به خانه برده بود. هستینگز که رتبه‌ی دوم را در این فهرست دارد، تقریبا تمام درآمدش را از قرارداد اختیار معامله که در سال ۲۰۰۶ منعقد شده بود، به دست آورده است. اختیار معامله (Options) به قراردادی گفته می‌شود که به کمک آن، مدیران می‌توانند باقیمت مشخص و پس از زمان مشخص‌شده، دارایی پایه یا ابزار مالی را به فروش برسانند؛ این قراردادها معمولا به‌صورت ۱۰ ساله بسته می‌شود. ارزش سهام نتفلیکس در ۱۰ سال گذشته، بیش از سه هزار درصد افزایش یافته است و این موضوع به هستینگز کمک کرد که پس از تیم کوک، بیشترین مبلغ را به دست آورد.

اما در مورد درآمد نقدی، مدیران رسانه‌ها بیشترین سهم را داشته‌اند. برای مثال، لسلی مونویز، مدیرعامل ۶۷ ساله‌ی مجموعه‌ی سی‌بی‌اس، در سال گذشته پاداشی نقدی به ارزش ۳۲ میلیون دلار دریافت کرد که بیش از ۶۰ درصد از کل درآمد سالانه‌ی او را تشکیل می‌دهد. باب ایگر، مدیرعامل والت دیزنی هم در سال ۲۰۱۶ میلادی، پاداشی نقدی به ارزش ۲۰ میلیون دلار دریافت کرد.

طبق فهرست S&P 500، مدیران عامل در حوزه‌های فناوری، رسانه و پزشکی، بیشترین درآمد را در سال گذشته‌ی میلادی داشته‌اند؛ مجموع درآمد ۲۵ نفر اول در این فهرست، ۱.۶۵ میلیارد دلار بوده است.

در ادامه می‌توانید فهرست ۲۵ نفر اول S&P 500 را مشاهده کنید.

S&P 500 2016

نظر شما در مورد این ۲۵ نفر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات