لاریجانی: قاچاق در ایران سیر نزولی دارد

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از جلسه‌ی غیر علنی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز که امروز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶ برگزار شد، اعلام کرد قاچاق در ایران سیر نزولی دارد.
تبلیغات

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه‌ی علنی امروز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶ اعلام کرد که قاچاق در ایران سیر نزولی پیدا کرده‌ است.

علی لاریجانی در تشریح جلسه‌ی امروز گفت:

از ساعت هشت امروز تاکنون جلسه غیرعلنی با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم. در این جلسه مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت اطلاعات به جلسه دعوت شدند که توضیح دهند در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند و چه کاستی‌هایی دارند.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان نیز نظرات خود را در این خصوص اظهار کردند. به گفته‌ی لاریجانی، دولت لایحه‌ای در این زمینه مطرح کرده بود که نقاط ابهامی داشت و امروز این نقاط ابهام مورد بررسی قرار گرفتند.

همچنین لاریجانی از لزوم نظارت بیشتر سخن گفت و اعلام کرد که باید با دقت بیشتری جلوی قاچاق را بگیریم. درست است که آمارها سیر نزولی قاچاق را نشان می‌دهند؛ اما دولت قصد دارد در این زمینه سخت‌گیرانه‌تر عمل کند، چون قاچاق به‌طور مستقیم روی تولید ملی کشور تاثیر دارد. دولت تصمیم گرفته است با همکاری دستگاه‌های مرتبط، این موضوع را همچنان پیگیری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات