تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی برای کسبه پلاسکو

یک‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس اتاق اصناف اعلام کرد که وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای کسبه‌ی پلاسکو در نظر گرفته شده است.
تبلیغات

علی فاضلی ضمن اعلام شرایط پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیونی به کسبه پلاسکو، گفت:

کسبه سه هفته فرصت دارند تا در مجتمع نور مستقر شوند.

مقرر شده است که پس از استقرار کسبه و تأیید اتحادیه‌ی ذی‌ربط، اتاق اصناف ایران طی نامه‌ای آن‌ها را به بانک معرفی کند و کسبه تسهیلات ۳۰۰ میلیونی با ۱۸ درصد سود دریافت کنند. شروع اقساط این وام پس از یک سال تنفس است.

مقاله‌های مرتبط:

کارگروهی به ریاست معاونت اجرایی رئیس جمهور در خصوص حادثه پلاسکو تشکیل شده بود که در آخرین جلسه این کارگروه در هفته گذشته در دفتر معاونت رئیس جمهور با حضور همه دست‌اندر‌کاران، بانک پارسیان متقبل شده است پس از استقرار کسبه، اجاره‌نامه آن‌ها را صادر و تحویل دهد. همچنین بخشودگی مالیات و به تعویق افتادن معوقه‌های مالیاتی کسبه بخشی از تصمیماتی بوده که در هفته گذشته اتخاذ شده است.

فاضلی از هیئت مدیره اتحادیه پیراهن‌دوزان خواست تا کسبه آن اتحادیه را در محل مورد نظر مستقر کنند و اجاره‌نامه‌ها به نام آن‌ها صادر شود تا بتوانند از تسهیلات استفاده کنند، زیرا ابتدا باید فرایند استقرار طی شود.

تسهیلات جدیدی هم در نظر گرفته شده است، فاضلی اعلام کرد در جلسه اخیر بنیاد مستضعفان به مدت سه ماه (تا مهرماه سال جاری) پرداخت اجاره کسبه را تقبل کرد، کسبه‌ی پلاسکو که اکنون در پاساژ نور مستقر هستند، تا پایان شهریور هیچ‌گونه اجاره و شارژی پرداخت نمی‌کنند.

طی مذاکرات اتاق اصناف و بیمه با بنیاد مستضعفان، مقرر شده است به‌محض دریافت پروانه ساخت، ظرف مدت ۲ سال این ساختمان ساخته شود.

فاضلی در خصوص کارگران پلاسکو گفت:

دولت برای برخی از کارگران که بیمه نبودند پرداخت سه ماه حق بیمه کارگران را تقبل کرد و برخی از کسبه یک سری بخشودگی‌های معوقه، دیرکرد‌، اقساط بانکی و بیمه داشتند که هم از طریق بانک و هم از طریق بیمه به نتیجه رسید و هم در بحث مالیات قرار شد این معوقه‌ها مجددا به تعویق بیافتند و بخش دیگری از دیر‌کردها را ببخشند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات