لاین ۶۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ سود خالص به جیب زد

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لاین گزارش مالی سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد که براساس آن، این کمپانی ژاپنی موفق شده است سود خالص ۶۶.۴۹ میلیون دلاری به دست بیاورد.
تبلیغات

کمپانی ژاپنی لاین در سال ۲۰۱۶ وارد تالار بورس شد و عرضه‌ی اولیه‌ی سهام این کمپانی، عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌ی اولیه سهام را در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص داد. این کمپانی ژاپنی ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سال گذشته‌ی میلادی را منتشر کرد که نشان از بازگشت به سوددهی در اثر افزایش درآمد تبلیغاتی دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که افزایش هزینه‌های عملیاتی باعث شده است سود عملیاتی این کمپانی پایین‌تر از پیش‌بینی کارشناسان باشد.

لاین به‌عنوان محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان ژاپنی با انتشار گزارش مالی خود اعلام کرده که در سال ۲۰۱۶ سود خالص ۶۶.۴۹ میلیون دلاری کسب کرده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ میلادی ضرر خالصی به همین میزان به بار آورده بود.

لاین با وجود اینکه یک کمپانی ژاپنی است، اما تحت تملک کمپانی Naver Corp کره‌ی جنوبی قرار دارد. لاین بیشترین حجم درآمد خود را از تبلیغات، بازی‌های موبایل و فروش استیکر‌ به دست می‌آورد. 

سود عملیاتی لاین در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد که این موضوع ریشه در افزایش درآمد لاین دارد. درآمد کسب‌شده توسط لاین به‌تنهایی در پاییز ۲۰۱۶ بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. با وجود افزایش چند برابر، سود عملیاتی کسب‌شده توسط لاین ۱۷ درصد کمتر از سود عملیاتی برآورد شده توسط تحلیل‌گران است.

همان‌طور که اشاره کردیم، افزایش هزینه‌های جاری باعث شده است سوددهی این کمپانی در سال ۲۰۱۶ کمتر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده باشد. افزایش نیروی کار و در ادامه افزایش هزینه‌ها مخصوصا در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶، اصلی‌ترین دلیل برای کاهش سوددهی است. لاین پیش‌بینی کرده که افزایش هزینه‌ها در عملکرد این کمپانی طی زمستان ۲۰۱۷ نیز تأثیرگذار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات