گزارش مالی لنوو در سه ماهه سوم ۲۰۱۴: ۲۶۲.۱ میلیون دلار سود خالص به‌واسطه‌ی رشد در همه حوزه‌ها

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
لنوو، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پی‌سی در جهان، سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی را با کسب ۲۶۲.۱ میلیون دلار سود خالص به پایان برده است.
تبلیغات

لنوو با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ میلادی خبر از رشد ۱۹ درصدی در سود خالص خود داد که به واسطه‌ی حضور پررنگ‌تر در بازار کامپیوترهای شخصی و تلفن‌های‌هوشمند حاصل شده است.

غول چینی دنیای فناوری، سود خالص ۲۶۲.۱ میلیون دلاری را کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲.۴ میلیون دلار رشد کرده است. لنوو در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۳ میلادی سود خالصی برابر ۲۱۹.۷ میلیون دلار کسب کرده بود. به گزارش بلومبرگ، کارشناسان کسب سودی ۲۵۹.۸ میلیون دلاری را برای لنوو در فصل سوم ۲۰۱۴ پیش‌بینی کرده بودند.

براساس گزارش منتشر شده، درآمد لنوو در سه‌ماهه‌ی سوم شاهد رشدی ۷ درصدی بوده، بطوریکه درآمد این کمپانی از ۹.۷۷ میلیارد دلار به ۱۰.۴۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

یوانکینگ یانگ، رئیس‌ هیئت مدیره و مدیرعامل کمپانی لنوو در خصوص گزارش مالی این شرکت گفت:

لنوو فصل قدرتمند دیگری را پشت سرگذاشت که همراه با بالارفتن سهم کمپانی در بازار و افزایش سود کسب شده است. نه‌تنها ما موفق به دست یافتن به سهم ۲۰ درصدی از بازار پی‌سی شدیم، بلکه لنوو در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پی‌سی+تبلت در بازار است.

لنوو علی‌رغم کاهش فروش پی‌سی‌ها در بازار جهانی، سهم خود را در این بازار افزایش داد و به ۲۰ درصد رساند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۳ نشان از رشد ۱۱ درصدی دارد.

در مورد تلفن‌های‌هوشمند نیز لنوو در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴، موفق به عرضه‌ی ۱۷ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند به بازار شده که رشدی ۳۸ درصدی را به خود دیده است. لنوو هم‌اکنون با در اختیار داشتن ۵.۲ درصد از بازار جهانی، رتبه‌ی چهارم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده است. لنوو با خرید کمپانی موتورولا، جای پای مستحکمی برای خود در بازار آمریکا ایجاد کرد که می‌تواند سکوی پرتابی برای این کمپانی در بازار مهمی چون آمریکا باشد.

اما این تمام ماجرا در مورد لنووی موفق نیست! غول چینی در حوزه‌ی تولید محصولات تجاری و اپلیکیشن‌ها نیز با رشد روبرو بوده است. لنوو خبر از رشد ۳۵ درصدی فروش ThinkServer‌ها در مقایسه با سال گذشته داده است. ضمنا میزان دانلودهای انجام شده از فروشگاه اپلیکیشن‌های لنوو نیز به ۳۰ میلیون دانلود در هر روز، افزایش یافته که این میزان دوبرابر سال گذشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات