گزارش مالی انویدیا در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶: درآمد ۲ میلیارد دلاری با افزایش ۵۴ درصدی

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم مالی این کمپانی که ۳۰ اکتبر به پایان رسیده، از کسب درآمد ۲ میلیارد دلاری که نشان از افزایش ۵۴ درصدی دارد، خبر داد.
تبلیغات

انویدیا گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم مالی خود را که ۳۰ اکتبر به پایان رسیده، منتشر کرد. براین اساس این کمپانی موفق شده تا طی ماه‌های آگوست، سپتامبر و اکتبر درآمدی ۲ میلیارد دلاری به جیب بزند که بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان وال استریت است. پس از انتشار گزارش مالی انویدیا، ارزش سهام این کمپانی با افزایشی ۱۳ درصدی به ۷۶.۶۶ دلار رسید.

انویدیا حساب ویژه‌ای روی حوزه‌هایی نظیر واقعیت مجازی، پی‌سی گیمینگ، تراشه‌های مورد استفاده در خودرو و هوش مصنوعی باز کرده است. طی سه ماهه‌ی سوم سال مالی، این کمپانی با کسب درآمد ۲ میلیارد دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، شاهد افزایش درآمد به میزان ۵۴ درصد است. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که انویدیا با کسب سود ۵۷ سنتی به ازای هر سهم، درآمدی ۱.۶۹ میلیارد دلاری به جیب بزند که گزارش این کمپانی نشان از عملکرد بهتر آن دارد.

یکی از دلایل اصلی کسب درآمد بالا برای انویدیا در طول سه ماهه‌‌ی سوم، تقاضای زیاد برای پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر معماری پاسکال این کمپانی است که در رایانه‌های مورد استفاده برای انجام بازی یا پردازش‌های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در این بین نباید استفاده از تراشه‌های توسعه یافته توسط این کمپانی را در سرور‌های مربوط به هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی از یاد برد. سرور‌های مجهز به پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در کاربردهایی نظیر شبکه‌های عصبی، خودروهای بدون راننده و ابررایانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جن سون هوانگ، موسس و مدیرعامل انویدیا در این خصوص می‌گوید:

ما فصل بسیار موفقی را پشت سر گذاشتیم. رکوردزنی در زمینه‌ی کسب درآمد، افزایش حاشیه‌ی سود و همچنین افزایش سوددهی همگی نشان از قدرت بالای محصولات ما دارند. معماری جدید تراشه‌های پاسکال روندی افزایشی داشته و موفقیت‌های خوبی را در حوزه‌ی واقعیت مجازی، خودروهای هوشمند و دیتاسنترهای ارائه‌ی سرویس هوش مصنوعی کسب کرده است.

طی ۹ ماه ابتدایی سال مالی ۲۰۱۷ برای انویدیا، این کمپانی بیش از ۵۰۹ میلیون دلار برای بازخرید سهام و ۱۸۵ میلیون دلار در قالب تقسیم سود بین سهامداران تقسیم کرده است که در مجموع نشان از پرداخت ۶۹۴ میلیون دلار به سهامداران دارد. این کمپانی برای پرداخت یک میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۱۷ به سهامداران برنامه‌ریزی کرده است.

موسس و مدیرعامل انویدیا معتقد است که پردازنده‌های گرافیکی تبدیل به یک ماژول اصلی پردازشی در دنیای فناوری شده‌اند، چراکه این پردازنده‌ها در کاربردهای هوش مصنوعی، دیتاسنترها، خودروهای هوشمند و سرویس‌های ابری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات