گزارش مالی فیسبوک در سه ماهه‌ سوم 2016: درآمد ۷ میلیارد دلاری و ۱.۷۹ میلیارد نفر کاربر فعال ماهیانه

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد که نشان از عملکرد بالاتر از حد انتظارات برای این شبکه احتماعی دارد.
تبلیغات

فیسبوک ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرد. براساس اطلاعات ارائه شده درآمد و همچنین تعداد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی همچنان در حال افزایش است.

فیسبوک با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم خود بر انتظارات کارشناسان وال استریت نیز غلبه کرد. ارزش سهام توییتر طی روز گذشته روند ثابتی را طی کرد، حال آنکه پس از انتشار گزارش مالی فیسبوک شاهد کاهش ۲.۳۳ درصدی ارزش سهام این کمپانی تا زمان نگارش این مقاله بودیم.

گزارش مالی فیسبوک

براساس اطلاعات ارائه شده فیسبوک موفق شده تا در تابستان سال ۲۰۱۶ درآمدی ۷.۰۱ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با پیش‌بینی ۶.۹۲ میلیارد دلاری کارشناسان، رقمی بالاتر است. درآمد فیسبوک در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است. بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان موفق شده تا به ازای هر سهمش سودی ۱.۰۹ دلاری را به جیب بزند، در حالی که کارشناسان انتظار دریافت ۰.۹۲ دلاری را داشتند. فیسبوک هم‌اکنون بیش از ۱.۷۹ میلیارد نفر کاربر فعال ماهیانه دارد که بیش از ۱.۷۶ میلیارد نفر پیش‌بینی شده است. همچنین تعداد کاربران فعال روزانه‌ی این سرویس نیز بیش از ۱.۱۸ میلیارد دلار اعلام شده که بیش از ۱.۱۶ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

گزارش مالی فیسبوک

فیسبوک در هر ماه از تابستان سال جاری بیش از ۸۰ میلیون نفر به تعداد کاربرانش افزوده است. این شبکه‌ی اجتماعی برای اولین بار آمار یک میلیارد کاربر فعال روزانه‌ی موبایل را به ثبت رسانده است. تبلیغات در پلتفرم موبایل درآمدی ۵.۷ میلیارد دلاری را برای فیسبوک به ارمغان آورده که بیش از ۸۴ درصد از درآمد تبلیغاتی این کمپانی را شامل می‌شود. فیسبوک سال گذشته ۷۸ درصد از درآمد تبلیغاتی خود را از موبایل کسب کرده بود.

گزارش مالی فیسبوک

فیسبوک با وجود در اختیار داشتن عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان، همچنان شاهد افزایش تعداد کاربران و گسترش نفوذ شبکه‌ی خود است. به طور حتم مهم‌ترین فاکتور در این بین نسبت کاربران فعال روزانه به کاربران فعال ماهیانه است که میزان درگیر شدن کاربران با این سرویس را نشان می‌دهد. این نسبت همچنان روی ۶۶ درصد ثابت بوده و با وجود نگرانی‌های کارشناسان وال استریت، نشان از این دارد که با وجود ظهور شبکه‌های جدید نظیر اسنپ‌چت، همچنان فیسبوک از اولویت بالاتری برخوردار است.

گزارش مالی فیسبوک

ارزش سهام فیسبوک طی سه ماه اخیر بیش از ۵ درصد افزایش پیدا کرده است. باید دید که آیا فیسبوک می‌تواند به رشد خیره کننده‌ی خود ادامه خواهد دهد یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات