سود سونی موبایل در تابستان 2016 با وجود کاهش عرضه گوشی های اکسپریا

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش سونی برای سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶، سونی موبایل با وجود کاهش عرضه‌ی گوشی‌های اکسپریا، سودده باقی مانده است.
تبلیغات

سونی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ را منتشر کرده که براساس آن بخش تولید گوشی‌های هوشمند این کمپانی با وجود کاهش عرضه گوشی‌های سری اکسپریا سودده باقی مانده است.

در جریان سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ سونی موفق شده تا بیش از ۳.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کند که در مقایسه با فصل پیش از آن نشان از افزایش ۰.۴ میلیون دستگاه دارد، اما با نگاهی به آمار ۶.۷ میلیونی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ می‌توان مشاهده کرد که تعداد گوشی‌های عرضه شده از سری اکسپریای سونی با کاهشی شدید روبرو بوده است. با وجود این کاهش بزرگ در عرضه، سونی سودده باقی مانده است.

سوددهی سونی

طی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ سونی موبایل درآمدی ۱.۶ میلیارد دلاری کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از کاهش ۳۹ درصدی درآمد دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید میزان کاهش تعداد گوشی‌های عرضه شده با کاهش درآمد این کمپانی متناسب نیست. سونی موبایل دلیل این موضوع را عرضه گوشی‌های هوشمند رده بالا عنوان کرده است.

با وجود اینکه درآمد و تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه شده‌ی سونی با کاهش همراه بوده، اما سونی موبایل موفق شده سود اندکی را به جیب زده و از ضرردهی فرار کند. هرچند سود ۳۵ میلیون دلاری را نمی‌توان نتیجه‌ی دندان گیری برای سونی خواند، اما این عملکرد بسیار بهتر از ضرر ۱۹۶ میلیون دلاری است که سونی موبایل در تابستان سال ۲۰۱۵ به دست آورد. سونی کاهش هزینه‌ها را دلیل دیگری برای بهبود وضعیت خوانده است. همچنین عرضه گوشی‌های رده بالا با تمرکز روی افزایش سوددهی در کنار تغییرات نرخ ارزها از جمله‌ی دلایل دیگر برای سوددهی سونی است.

سونی موبایل

سونی همزمان با ارائه‌ی آمار خود پیش‌بینی از فروش سال مالی ۲۰۱۶ را نیز کاهش داد. سونی پیش از این اعلام کرده که بود انتظار فروش بیش از ۱۹ میلیون دستگاه اکسپریا را تا پایان ماه مارس دارد، حال آنکه این کمپانی پیش‌بینی خود از فروش گوشی‌های هوشمند اکسپریا را به ۱۷ میلیون دستگاه کاهش داد. سونی موبایل همچنین از کسب سود ۴۷ میلیون دلاری بری سال مالی ۲۰۱۶ خبر داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات