گزارش مالی نتفلیکس در سه ماهه سوم 2016: افزایش ۱۰ میلیارد دلاری ارزش بازار

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نتفلیکس با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶، پیش‌بینی‌های خود و تحلیل‌گران وال استریت را با رشد خیره کننده، پشت سر گذاشت.
تبلیغات

نتفلکیس گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرده که نشان از رشد فزاینده‌ی تعداد مشترکان این سرویس دارد. رشد نتفلیکس به اندازه‌ای است که موفق شده پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران وال استریت را پشت سر بگذارد.

پس از انتشار گزارش مالی، ارزش سهام نتفلیکس با افزایش ۲۰ درصدی روبرو شد که نهایتا ارزش بازار این کمپانی را بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش داد.

نتفلیکس در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی علاوه بر اینکه پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران وال استریت را پشت سر گذاشت، بلکه عملکردی بالاتر از انتظارات خود داشت. با توجه به رشد فزاینده‌ی تعداد مشترکان این کمپانی، نتفلیکس پیش‌بینی کرده در فصل منتهی به سال نو میلادی نیز به دلیل مصادف شدن با تعطیلات پایان سال، شاهد افزایش بیش از پیش مشترکانش باشد. فصل گذشته نه تنها نتفلیکس از نظر افزایش تعداد مشترکانش رشد بالایی را تجربه کرد، بلکه پیش‌بینی‌های خود را نیز پشت سر گذاشت. همین موضوع باعث شده تا کارشناسان وال استریت نگرانی‌هایی را در مورد امکان ادامه‌ی روند رشد با وارد شدن به کشور‌های جدید مطرح کنند.

نتفلیکس در تابستان ۲۰۱۶ بیش از ۳.۲ میلیون نفر مشترک جدید بین المللی را جذب کرده که باید ۳۷۰٫۰۰۰ مشترک داخلی را نیز به این آمار اضافه کرد. تعداد کل مشترکان سرویس نتفلکیس در پایان تابستان به بیش از ۸۶.۷ میلیون نفر رسیده است. وال استریت پیش‌بینی کرده بود که نتفلیکس در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ موفق به جذب ۳.۴٫۰۰۰ مشترک داخلی در کنار ۲ میلیون مشترک بین المللی خواهد شد. همچنین کارشناسان وال استریت سود ۶ سنتی به ازای هر سهم را در کنار درآمد ۲.۲۸ میلیارد دلاری برای نتفلیکس پیش‌بینی کرده بودند، حال آنکه این کمپانی موفق شده تا به سود ۱۲ سنتی به ازای هر سهمش دست یابد.

ارائه‌ی محتوای ویدیویی اختصاصی توسط نتفلیکس باعث شده تا بسیاری از مشترکان برای تماشای برنامه‌های نتفلیکس علاقمند باشند. این کمپانی از ماه ژانویه سال جاری به علت مشکلاتی که در رابطه با افزایش تعداد مشترکانش داشت، شاهد کاهش ارزش سهام بود، حال آنکه انتشار گزارش مالی مربوط به تابستان ۲۰۱۶ باعث شد تا سهام نتفلیکس تمام کاهش‌ها را جبران کند.

نتفلیکس برای ادامه‌ی روند رشد خود با چالش‌های زیادی روبرو است که از جمله‌ی آن می‌توان به تولید محتوای محلی برای مشترکان بین المللی و عبور از سد محدودیت‌های موجود در برخی کشورها برای آغاز فعالیت این سرویس اشاره کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات