با وجود هزینه‌های تعویض گلکسی نوت 7، سامسونگ همچنان سودده است

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تعویض گلکسی نوت‌ 7 برای سامسونگ ۱.۸ میلیارد دلار هزینه به همراه داشته، اما این شرکت همچنان در وضعیت سوددهی قرار دارد.
تبلیغات

سامسونگ بابت تعویض ۲.۵ میلیون گوشی گلکسی نوت ۷ که در بازار توزیع شده بودند و باتری آن‌ها مشکل داشت، ۱.۸ میلیارد دلار هزینه کرده است؛ اما حتی با وجود این هزینه‌ی سنگین، باز هم انتظار می‌رود سود عملیاتی این شرکت کره‌ای در مقایسه با فصل پیش، ۵.۶ درصد رشد داشته باشد. با وجود اینکه سامسونگ هنوز گزارش دقیق مالی خود را منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود که این شرکت در فاصله‌ی ماه‌های جولای تا سپتامبر به سود ۷.۸ تریلیون وون معادل ۷ میلیارد دلار دست یابد. 

اما کدام بخش‌ها هزینه‌های گلکسی نوت ۷ را جبران کردند؟ تجارت نمایشگر و نیمه‌هادی‌های سامسونگ عملکرد بسیاری خوبی داشته‌اند و موفق شده‌اند درآمد زیادی برای این شرکت کره‌ای به همراه داشته باشند. سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی چیپ‌های کامپیوتری در دنیا به شمار می‌رود و این کمپانی همچنین در بازار پنل‌های OLED مخصوص گوشی‌های هوشمند، رهبر بازار است. با توجه به افزایش استفاده از پنل های OLED و افزایش حجم تولید حافظه‌های رم، حافظه‌های ذخیره سازی و پردازنده‌ها در کارخانه‌های سامسونگ، درآمد این شرکت رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است. 

حال تصور کنید اگر گلکسی نوت ۷ بدون مشکل وارد بازار می‌شد، درآمد سامسونگ تا چه اندازه افزایش می‌یافت. سامسونگ پس از عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ با گزارش‌های مبنی بر سوختن گوشی‌ها توسط کاربران دریافت کرد و پس از بررسی‌ها، متوجه‌ی وجود مشکل در باتری این گوشی شد. سپس بلافاصله نسبت به جمع‌آوری گوشی‌های فروخته شده و تعویض آن‌ها با گوشی‌های سالم اقدام کرد. مشکلات نوت ۷ تا جایی ادامه یافت که برخی از خطوط هوایی استفاده از این گوشی در پروازهای خود را ممنوع کردند. 

با همه‌ی اینها درآمد سامسونگ نسبت به سه ماهه‌ی سال قبل ۵ درصد رشد خواهد داشت و شاید با شروع مجدد فروش گلکسی نوت ۷ در مناطق بیشتری از دنیا، درآمد سامسونگ در فصل پایانی سال شتاب بیشتری به خود بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات