گزارش مالی اچ پی در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶: غلبه بر پیش‌ بینی ها با درآمد 11.89 میلیارد دلاری

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اچ پی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم خود را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی موفق شده درآمدی ۱۱.۸۹ میلیارد دلاری را به جیب بزند. سود خالص کسب شده توسط این کمپانی ۴۸ سنت به ازای هر سهم گزارش شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اچ‌پی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرده که با درآمد ۱۱.۸۹ میلیارد دلاری از پیش‌بینی‌های کارشناسان وال استریت پیشی گرفته است. سود کسب شده توسط اچ‌پی ۴۸ سنت به ازای هر سهم است.

تحلیل‌گران پیش از انتشار گزارش مالی اعلام کرده بودند که انتظار دارند تا اچ‌پی به ازای هر سهم خود سودی ۴۴ سنتی را از درآمد ۱۱.۴۷ میلیارد دلاری به جیب بزند. نتایج سه ماهه‌ی دوم سال جاری را نمی‌توان به مدت مشابه سال گذشته مقایسه کرد، چراکه اچ‌پی در ماه نوامبر به دو زیرمجموعه‌ی سرویس‌های ابری با نام اچ‌پی اینترپرایز و اچ‌پی تقسیم شد.

هرچند اچ‌پی موفق شده در سه ماهه‌ی دوم بالاتر از پیش بینی‌ها عمل کند، اما این کمپانی اعلام کرده که در سه ماهه‌ی سوم انتظار درآمد پایین‌ترین را در مقایسه با پیش‌بینی کارشناسان و تحلیل‌گران دارد. پس از اعلام این موضوع، ارزش سهام اچ‌پی در بازار‌های سهام بیش از ۴.۵ درصد سقوط کرد.

دیون ویزلر، مدیرعامل کمپانی اچ‌پی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، ما به تعهدات خود مبنی بر پیشرفت در زمینه‌ی اجرایی و رشد استراتژیک پلتفرم اچ‌پی جامه‌ی عمل پوشاندیم. اگرچه بازار‌ها همچنان بسیار چالش برانگیز هستند، اما ما با نوآوری و خلاقیت همچنان به گرفتن سهم بزرگی از سود بازار ادامه داده و سرمایه‌گذاری برای دست یافتن به موفقیت بزرگ را در دست اجرا داریم.

برای فصل جاری تحلیل‌گران انتظار دارند تا اچ‌پی سودی ۴۱ سنتی را به ازای هر سهم کمپانی از درآمد ۱۱.۸ میلیارد دلاری به جیب بزند. با وجود اینکه بازار پی‌سی در حال افول است، اما اچ‌پی در شماری از حوزه‌ها عمکلرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است. به گزارش آی دی سی و گارتنر، بازار پی‌سی‌ها در سال جاری میلادی بیش از پیش کوچکتر شده و میزان فروش ۱۰ درصد دیگر کاهش پیدا خواهد کرد. بخش تولید پرینترها و پی‌سی‌های اچ‌پی به موجب همین کاهش کلی عملکرد بازار اعلام کرده که درآمدش کاهش پیدا می‌کند.

اچ‌پی در سال ۱۹۳۹ بنیان نهاده شده و پس از لنوو جایگاه دوم تولیدکنندگان پی‌سی را در اختیار دارد. این کمپانی همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پرینتر در جهان است.

اچ‌پی ارزشی ۲۴ میلیارد دلاری دارد، در حالی که اچ‌پی اینترپرایز بیش از ۳۶ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. اچ‌پی اعلام کرده که بخش تولید پی‌سی و سیستم‌های شخصی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. حاشیه‌ی سود عملیاتی این بخش ۴.۴ درصد اعلام شده است. کل رایانه‌های عرضه شده توسط اچ‌پی شاهد افزایشی ۴ درصدی بوده که شامل افزایش ۱۲ درصدی عرضه‌ی لپ‌تاپ در کنار کاهش ۶ درصدی عرضه‌ی پی‌سی است.

درآمد بخش تولید پرینتر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده است. حاشیه‌ی سود عملیاتی این حوزه افزایشی ۲۰.۴ درصدی را به خود دیده است. کل سخت‌افزار عرضه شده توسط اچ‌پی بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات