گزارش مالی انویدیا در فصل دوم سال ۲۰۱۶: درآمد ۱.۵۳ میلیارد دلاری با سرمایه گذاری گسترده در هوش مصنوعی

جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا گزارش مالی خود برای سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده که بالاتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان وال استریت است. براساس گزارش ارائه شده انویدیا موفق شده تا درآمدی ۱.۴۳ میلیارد دلاری را در بهار ۲۰۱۶ کسب کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تولیدکننده‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی و پردازنده‌های گرافیکی گزارش مالی مرتبط با سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرد. براساس آمارهای ارائه شده انویدیا موفق شده تا با کسب درآمد ۱.۴۳ میلیارد دلاری پیش‌بینی‌های وال استریت را پشت سر گذاشت. انویدیا را باید رهبر تولیدکنندگان پردازنده‌های گرافیکی برای پی‌سی‌ خواند. نتایج منتشر شده نشان از سلامت حوزه‌هایی نظیر تولید سخت‌افزار گیم برای پی‌سی، دیتاسنترهای مبتنی بر پردازنده‌های گرافیکی، یادگیری ماشین و رایانش مربوط به خودروهای هوشمند دارد.

صنعت تولید سخت‌افزار برای پی‌سی‌ها همچون گذشته رشد نداشته، اما در عوض انویدیا موفق شده تا حضور خود در سایر بازار‌ها را به درستی افزایش دهد. از جمله‌‌ی حوزه‌هایی که انویدیا موفق شده تا به خوبی در آن‌ها ورود کرده و خود را اثبات کند، باید به حوزه‌ی بازی، دیتاسنترها و صنعت خودروسازی و تولید ماژول‌های هوشمند برای خودروها اشاره کرد.

انویدیا موفق شده تا به ازای هر سهم خود سودی ۵۳ سنتی را از درآمد ۱.۴۳ میلیارد دلاری کسب کند. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که انودیا در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی درآمدی ۱.۳۵ میلیارد دلاری را کسب کند همچنین موسسه‌ی تحقیقاتی تامسون رویترز، میزان سود کسب شده به ازای هر سهم این کمپانی را با افزایشی ۳۲ سنتی، ۳۷ سنت پیش بینی کرده بود.

براساس برآوردهای جان پدی این کمپانی انویدیا ۸۱ درصد از بازار کارت‌های گرافیک را در اختیار دارد. سهام انویدیا پس از انتشار گزارش مالی این کمپانی به ۶۱ دلار رسید. انویدیا پیش‌بینی کرده تا در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی درآمدی ۱.۶۸ میلیارد دلاری را با حاشیه‌ی سود ۵۸ درصدی کسب کند.

جن سون هوانگ، مدیر عامل انویدیا در کنفرانس اعلام گزارش مالی این کمپانی این چنین اظهار نظر کرد:

درخواست بالا برای پردازنده‌های گرافیکی پاسکال انویدیا و افزایش فعالیت کمپانی‌ها در حوزه‌ی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق با استفاده از تراشه‌های این کمپانی باعث رقم خوردن نتایج رکوردشکن برای این کمپانی شده است. ما در تلاشیم تا تمرکز خود را روی حوزه‌هایی که در آینده شکوفا خواهند شد قرار دهیم که از جمله‌ی آن می‌توان به بینایی ماشین و هوش مصنوعی در پلتفرم‌های مختلف نظیر واقعیت مجازی، دیتاسنترها و خودروهای هوشمند اشاره کرد. ما در مورد تاثیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تمام حوزه‌های صنعت هیجان زده هستیم. ما در پنج سال اخیر پیشرفت‌های زیادی را در خصوص استفاده از تراشه‌های گرافیکی در هوش مصنوعی و یادگیری هوشمند کسب کرده‌ایم. ما در حال حاضر وضعیت مطلوبی را از نظر شراکت با کمپانی‌های مختلف و توسعه‌دهنده‌ها به منظور استفاده از محصولات انویدیا در پروژه‌های آینده داریم.

انویدیا کار خود را با تولید تراشه‌های گرافیکی مورد استفاده در رایانه‌های شخصی آغاز کرده و همچنان در کنار رقبایی نظیر اینتل و اِی اِم دی که در زمینه‌ی توسعه تراشه‌های پردازشی فعالیت می‌کنند، در این حوزه کار می‌کند. هوانگ در کنفرانس گزارش مالی انویدیا به این موضوع اشاره کرد که انویدیا سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را برای توسعه‌ی سوپرکامپیوترها مورد استفاده در خودروهای هوشمند انجام داده که می‌تواند در آینده تحول بزرگی را در سیتسم داشبورد خودروها و سیستم اطلاع رسانی و مدیریت وسایل نقلیه ایجاد کند.

انویدیا اخیرا محصولاتی جدیدی را از سری Nvidia GeForce رونمایی کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به GTX 1080 و 1070 اشاره کرد. این کارت‌های گرافیک برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کار با هدست‌های واقعیت مجازی از نظر پردازش محتوای سه بعدی بسیار قدرتمند هستند.

انویدیا همچنین یک پردازنده‌ی گرافیکی جدید مبتنی بر معماری پاسکال را با نام P100 رونمایی کرد که شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشین را هدف قرار داده است. معماری پاسکال می‌تواند در تمام پردازنده‌های گرافیکی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این معماری با فرآیند توسعه‌ی جدیدی نیز همراه شده است. این تراشه‌ها مبتنی بر فرآیند ۱۶ نانومتری FinFET کمپانی تایوانی TSMC توسعه می‌یابد. با استفاده از این فناوری ساخت، محصولی نظیر P100 با بهره‌گیری از وجود ۱۵ میلیارد ترانزیستور توسعه یافته است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات