گزارش مالی آمازون در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶: سود ۸۵۷ میلیونی از درآمد ۳۰.۴ میلیارد دلاری

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آمازون گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم دوم سال ۲۰۱۶ میلادی خود را منتشر کرده که رکورد دیگری را برای این کمپانی از نظر کسب بالاترین سود خالص ممکن به ثبت رسانده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ساعاتی پیش آمازون گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرد که مسبب ثبت رکوردی دیگر برای این کمپانی بود. براساس آمارهای ارائه شده آمازون موفق شده تا برای سومین فصل پیاپی سود خالص خود را بالا ببرد.

البته سهام این کمپانی پس از اعلام گزارش مالی قریب به ۲ درصد سقوط کرد. علت سقوط ارزش سهام این کمپانی را باید در سود عملیاتی کم این کمپانی در مقایسه با پیش‌بینی‌های کارشناسان وال استریت خواند.

آمازون موفق شده تا در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی درآمدی ۳۰.۴ میلیارد دلاری را کسب کند که بیشتر از پیش‌بینی‌هایی است که درآمد این کمپانی را ۲۹.۵۶ میلیارد دلار عنوان کرده‌ بودند. درآمد کسب شده توسط آمازون در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایشی ۳۱ درصدی را به خود دیده است. آمازون موفق شده تا در بهار ۲۰۱۶ سود خالص ۸۵۷ میلیون دلاری را جیب بزند که پنجمین فصل متوالی آمازون با کسب سود است. سود عملیاتی آمازون نیز بیش از ۱.۳ میلیارد دلار اعلام شده که تقریبا در مقایسه با سود عملیاتی مدت مشابه سال پیش بیش از سه برابر شده است. این ارقام برای آمازون که بیشتر درصدد رشد است تا کسب سود، بسیار درخشان عنوان شده است.

آمازون اعلام کرده که در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی در انتظار کسب درآمدی ۳۱ تا ۳۳.۵ میلیارد دلاری است که نزدیک به پیش‌بینی‌های وال استریت مبنی بر کسب درآمدی ۳۱.۶ میلیار دلاری است. وب سرویس‌های آمازون بخشی از کمپانی است که سریع‌ترین رشد را بین سایر بخش‌ها به خود دیده و همچنین سود بالایی را نیز عاید این کمپانی می‌کند. درآمد این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشدی ۵۸ درصدی بوده و به ۲.۸۸ میلیارد دلاری رسیده است. سود عملیاتی این بخش بیش از ۷۱۸ میلیون دلار گزارش شده است.

جف بزوس مدیرعامل آمازون در جریان کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی به این نکته اشاره کرده که آمازون درصدد گسترش حضور خود در هندوستان است. آمازون فصل پیش بیش از ۵ میلیارد دلار در این بازار سرمایه‌گذاری کرده است.

ارزش سهام آمازون از فوریه سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته که از این‌رو آمازون به پنجمین کمپانی با ارزش در بازار آمریکا تبدیل شده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات