گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2016: عملکرد درخشان بخش موبایل با عرضه ۸۰ میلیون گوشی هوشمند

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرده که لبخند رضایت را برلبان کره‌ای‌ها نشانده است. سامسونگ در بهار ۲۰۱۶ به لطف گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج درآمدی ۴۵ میلیارد دلاری را کسب کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ در حال مشاهده‌ی نتیجه‌ی سیاست‌هایی است که برای طراحی و عرضه‌ی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به کار گرفته است. کره‌ای‌ها در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی درآمدی ۴۵ میلیارد دلاری را به جیب زده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایشی ۲.۱ میلیارد دلاری است. سود عملیاتی کره‌‌ای‌ها در فصل مورد نظر ۷.۱۷ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی ۱.۱ میلیارد دلاری دارد. سود عملیاتی کسب شده در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی توسط سامسونگ بالاترین رکوردی است که این کمپانی در طول یک فصل از سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۴ میلادی اکنون به جیب زده است.

بخش ارتباطات موبایلی سامسونگ را باید پربازده‌ترین بخش این کمپانی خواند. سود عملیاتی این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ ۵۷ درصد افزایش پیدا کرده و به ۳.۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. حاشیه‌ی سود این کمپانی نیز به ۱۶.۳ درصد رسیده که بیشترین حاشیه‌ی سود این کمپانی در دو سال اخیر است. سامسونگ اعلام کرده که رشد درآمد و سود عملیاتی این کمپانی به دلیل فروش خوب گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج است، هرچند عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند کاربردی در خانواده‌ی محصولات پایین تا میان رده نیز در این موضوع بی تاثیر نیست. سامسونگ موفق شده تا در بهار ۲۰۱۶ بیش از ۸۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کرده است.

بخش تولید کامپوننت‌های سامسونگ در طول سه ماهه‌ی اخیر روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته است. درآمد کلی این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است. این موضوع به دلیل کاهش میانگین قیمت پنل‌های نمایشی و تراشه‌های تولیدی این کمپانی است. سامسونگ به این موضوع اشاره کرده که درخواست برای تراشه‌ها و حافظه‌های SSD تولیدی سامسونگ در سه ماهه‌ی مورد نظر با افزایش روبرو بوده است.

سامسونگ انتظار دارد تا عملکرد خوبش در سه ماهه‌ی جاری نیز ادامه داشته باشد. سامسونگ تداوم عملکرد خوب در سه ماهه‌ی جاری را در گرو افزایش تجارت کامپوننت‌هایش عنوان کرده و پیش‌بینی کرده که فروش گوشی‌‌های هوشمند رده بالایش نیز همچنان ادامه داشته باشند. کره‌ای پیش‌بینی کرده‌اند که هزینه‌های بازاریابی گوشی‌های هوشمند در ماه‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات