گزارش مالی فیسبوک در فصل دوم سال ۲۰۱۶: درآمد ۶.۴۴ میلیارد دلاری با رسیدن کاربران به ۱.۷۱ میلیارد نفر

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
فیسبوک با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی بار دیگر رکوردها را شکست و موفق شد تا قیمت سهام خود را به ۱۲۳.۳۴ دلار افزایش دهد. این کمپانی موفق شده تا در بهار ۲۰۱۶ تعداد کاربران خود را به ۱.۷۱ میلیارد نفر افزایش داده و درآمد ۶.۴۴ میلیارد دلاری کسب کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فیسبوک گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرد. براساس اطلاعات ارائه شده فیسبوک موفق شده تا در سه ماهه‌ی دوم تعداد کاربران خود را ۳.۶۳ درصد افزایش داده و به ۱.۷۱ میلیارد نفر برساند، هرچند رشد تعداد کاربران در مقایسه با ۳.۷۷ درصد سه ماهه‌ی اول اندکی کاهش پیدا کرده است. در طول بهار ۲۰۱۶، بیش از ۶۰ میلیون نفر به فیسبوک اضافه شده‌اند. بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا درآمد ۶.۴۴ میلیارد دلاری را به جیب زده که بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌ها مبنی بر کسب ۶.۰۲ میلیارد دلار است.

گزارش مالی فیسبوک

این شانزدهمین بار پس از عرضه‌ی عمومی سهام فیسبوک است که این کمپانی در گزارش‌های مالی خود بالاتر از پیش‌بینی‌‌های وال استریت عمل می‌کند. ارزش سهام فیسبوک در عرضه‌ی اولیه سهام این کمپانی ۳۸ دلار بود، حال آنکه پس از انتشار گزار مالی فیسبوک ارزش هر سهم این کمپانی به بیش از ۱۳۲.۶۰ دلار افزایش پیدا کرد. فیسبوک رکورد دیگری را ثبت کرده و این رکورد رسیدن به بیش از یک میلیارد کاربر فعال روی گجت‌های موبایل است.

درآمد گوگل در مقایسه با مدت مشابه سال پیش بیش از ۵۹ درصد افزایش پیدا کرده است. بیش از ۸۴ درصد از درآمد کسب شده توسط فیسبوک از طریق گجت‌های موبایل بوده و کل درآمد تبلیغاتی نیز ۶.۲۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

گزارش مالی فیسبوک

براساس اطلاعات ارائه شده تعداد کاربران فعال روزانه‌ی فیسبوک به بیش از ۱.۱۳ میلیارد دلار رسیده که ۱۷ درصد در مقایسه با فصل گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین تعداد کاربران فعال ماهیانه نیز با افزایش ۲۰ درصدی به رقم ۱.۵۷ میلیارد نفر رسیده است.

یکی از موارد جالبی که فیسبوک در جریان گزارش مالی خود عنوان کرد، انجام بیش از دو میلیارد جستجو بصورت روزانه در این شبکه‌ی اجتماعی است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن شاهد رشد بوده و از ۱.۵ میلیارد جستجو افزایش یافته است. براساس گفته‌های زاکربرگ، اغلب جستجوها در مورد سخنان و اظهارنظر افراد در مورد موضوعات مختلف است. البته فیسبوک هنوز برنامه‌ای برای درآمدزایی از تبلیغات ندارد.

گزارش مالی فیسبوک

سود کسب شده توسط فیسبوک بیش از ۲.۰۵ میلیارد دلار برآورده شده که در مقایسه با ۷۱۹ میلیون دلار سال گذشته نشان از افزایش خوبی دارد. درآمد کسب شده به ازای هر کاربر ۳.۸۲ دلار است که در مقایسه با فصل پیش ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

گزارش مالی فیسبوک

فیسبوک هم اکنون بیش از ۲۳ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد و در صورت تصمیم برای انجام یک خرید بزرگ، می‌تواند به راحتی اقدام کند. مسنجر فیسبوک نیز به دستاورد دیگری دست یافته و آن رسیدن به یک میلیارد کاربر فعال است. فیسبوک همواره مسنجر خود را بروز کرده و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند که از جمله‌ی آن می‌توان به کدگذاری end-to-end اشاره کرد. اینستاگرام نیز تعداد کاربران فعال خود را به ۵۰۰ میلیون نفر افزایش داده است. این شبکه‌ی اجتماعی نیز در حال ایجاد تغییراتی در الگوریتم نمایش فید تصاویر است تا از این طریق محبوب‌ترین تصاویر جلوه بیشتری پیدا کند.

باید دید که بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان در آینده چه عملکردی خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات