گزارش مالی کوالکام در سه ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۱۶: سود خالص ۱.۴۴ میلیاردی از درآمد ۵.۵۸ میلیارد دلاری

جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرد که براساس آن این کمپانی موفق شده تا مطابق با پیش‌بینی‌ها عمل کرده و حتی درآمدی بالاتر از گمانه‌زنی‌ها را کسب کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کوالکام گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال مالی جاری خود را منتشر کرده که براساس آن درآمد خالص این کمپانی با افزایش ۲۲ درصدی از ۱.۱۸ میلیارد دلار به ۱.۴۴ میلیارد دلار افزایش یافته است. پیش از انتشار این گزارش کارشناسان وال استریت پیش بینی کرده بودند که درآمد این کمپانی ۹۷ سنت به ازای هر سهم از درآمد ۵.۵۸ میلیارد دلاری خواهد بود.

استیو مولنکوف، مدیرعامل کوالکام در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما تلاش‌های خود در زمینه‌ی توسعه‌ی هر چه بیشتر کسب و کار دریافت گواهی خود را ادامه می‌دهیم و انتظار داریم این روند ادامه پیدا کند.

پس از سخنان مولنکوف، درک آبرله، قائم مقام کوالکام اعلام کرد که این کمپانی به عقد قراردادهای جدید برای دریافت حق گواهی در چین ادامه می‌دهد. وی به این نکته اشاره کرده که کوالکام در حال ادامه‌ی مذاکرات خود با سایر تولیدکنندگان چینی است.

مولنکوف همچنین گفت که اپراتورهای مخابراتی در اقصی نقاط جهان در حال آغاز فعالیت‌های خود برای استفاده از پیشرفت‌های و طراحی‌های صورت گرفته توسط کوالکام در خصوص شبکه‌های 5G هستند. وی در این خصوص گفت:

تصمیمات اخیر اتخاذ شده توسط رگولاتوری‌ها و اپراتورهای مخابراتی در تمام جهان در قاره‌های آمریکا، اروپا، چین، ژاپن و کره نشان از این دارد که بسیاری از کشورها و شرکت‌های مخابراتی درصدد آماده‌سازی بستر خود برای پیاده‌سازی شبکه‌های 5G هستند.

در پایان نهمین ماه سال مالی ۲۰۱۶ برای کوالکام، این کمپانی موفق شده تا سود خالص ۴.۱۱ میلیارد دلاری را به دست بیاورد که به ازای هر سهم این کمپانی ۲.۷۴ دلار را شامل می‌شود که در مقایسه با ۹ ما ابتدایی سال مالی ۲۰۱۶ کوالکام نشان از کاهش ۲.۴ درصدی دارد. درآمد کوالکام نیز در ۹ ماه اخیر سال مالی ۲۰۱۶ با کاهش ۱۲.۴ درصدی درآمد از ۱۹.۸۳ میلیارد دلار به ۱۷.۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

پس از آنکه کوالکام گزارش مالی خود را منتشر کرد، سهام این کمپانی ۶.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات