گزارش مالی اینتل در سه ماهه دوم سال 2016: سود خالص ۱.۳ میلیاردی از درآمد ۱۳.۵ میلیارد دلاری

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل امروز گزارش مالی مربوط به فصل دوم سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر کرد که براساس آن درآمد این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن با افزیشی سه درصدی همراه شده است. هرچند با وجود افزایش درآمد، سود خالص کسب شده و خالص درآمد به ازای هر سهم به دلیل انجام برنامه‌های بازسازی است که در فصل اول اعلام شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینتل ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال مالی جاری خود را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی با وجود افزایش سه درصدی درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، شاهد کاهش سود خالص بوده است. براین اساس اینتل موفق شده تا در سه ماهه‌ی دوم سال مالی جاری ۱۳.۵ میلیارد دلار را با حاشیه‌ی سود ۵۸.۹ درصدی کسب کند. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ها در دنیای فناوری موفق به کسب درآمد عملیاتی ۱.۳ میلیارد دلاری شده که در مقایسه ۲.۹ میلیارد دلار سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است. سود خالص اینتل نیز ۱.۳ میلیارد بوده که در مقایسه با ۲.۷ میلیارد دلار مدت مشابه سال پیش از آن بسیار کاهش یافته است.

اینتل پیش‌بینی می‌کند تا درآمد این شرکت در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به بیش از ۱۴.۹ میلیارد دلار رسیده و حاشیه‌ی سود نیز ۶۰ درصد باشد.

گزارش مالی اینتل

اینتل پس از اجرای برنامه‌های بازسازی خود، بخش‌های جدیدی را در زیرمجموعه‌ی خود می‌بیند. پس از آنکه این کمپانی Altera را مال خود کرد بخش Programmable Solution Group شکل گرفت. همچنین بخش جدیدی نیز با عنوان Technology Group وجود دارد که به مدیریت و طراحی گجت‌های پوشیدنی و دوربین ارتباط دارد. از جمله‌ سایر بخش‌های این کمپانی باید به بخش گجت‌های شخصی، دیتاسنتر، اینترنت اشیا، بخش حافظه‌های غیرفرار و بخش امنیتی اینتل اشاره کرد.

بخش گجت‌های شخصی یا Client Computing Group مربوط به پلتفرم‌هایی نظیر نوت بوک‌، دسکتاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند و گجت‌های موبایل است. درآمد این بخش از اینتل برای سه ماهه‌ی دوم بیش از ۷.۳ میلیارد دلار گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از کاهش ۳ درصدی دارد. فروش پلتفرم نوت بوک اینتل در مقایسه با فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی با کاهش ۵ درصدی همراه شده است، هرچند میانگین قیمت فروش تراشه‌های این پلتفرم با افزایشی ۲ درصدی دستخوش تغییر شده است. فروش تراشه‌های دسکتاپ با وجود کاهش ۷ درصدی میزان فروش با افزایش یک درصدی میانگین قیمت همراه بوده است. در مورد تبلت‌ها فروش تراشه‌ها بیش از ۴۹ درصد کاهش یافته و به پنج میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. بخش گجت‌های شخصی نیز شاهد کاهش ۱۵ درصدی فروش بوده است، هرچند میانگین قیمت ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

گزارش مالی اینتل

بخش دیتاسنتر اینتل در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی ۴.۰۲۷ میلیارد دلار به جیب زده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است. با وجود افزایش ۵ درصدی فروش، میانگین قیمت یک درصد کاهش یافته است.

بخش اینترنت اشیا نیز درآمدی ۵۷۲ میلیون دلاری کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش پیدا کرده است. درآمد بخش امنیت اینتل یا Intel Security میز با افزایشی ۱۰ درصدی به ۵۵۴ میلیون دلار رسیده است. بخش نوپای Programmable Solutions Group  نیز که پس از تصاحب Altera در اینتل اضافه شده با درآمد ۴۶۵ میلیون دلاری همراه شده است. بخش حافظه‌های غیرفرار نیز درآمدی ۵۵۴ میلیون دلار کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از افزایش ۲۰ درصدی دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده گزارش مالی اینتل براساس پیش‌بینی‌ها و انتظاراتی بوده که برآورده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات