گزارش مالی مایکروسافت از فصل آخر سال مالی ۲۰۱۶: سود عملیاتی ۳.۱۲۲ میلیارد دلاری از درآمد ۲۰.۶ میلیارد دلاری

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر کرد که براساس آن ردموندی‌ها درآمدی ۲۰.۶ میلیارد دلاری کسب کرده‌‌اند که نشان از کاهش ۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت گزارش مالی مربوط به فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۶ خود را منتشر کرده که براساس آن ردموندی‌ها درآمد ۲۰.۶ میلیارد دلاری را کسب کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از کاهش ۷ درصدی دارد. حاشیه‌ی سود این کمپانی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۶۶ درصد به ۶۱.۲ درصد کاهش پیدا کرده است. سود عملیاتی مایکروسافت نیز بیش از ۳.۱۲۲ میلیارد دلار گزارش شده است که در مقایسه با ضرر ۳.۱۹۵ مدت مشابه سال پیش از آن به دلیل محاسبه‌ی هزینه‌ی تصاحب نوکیا، نشان از افزایش دارد. پیش‌بینی‌های کارشناسان وال استریت نشان از کسب درآمد ۲۰.۱۴ میلیارد دلاری داشت که گزارش مایکروسافت نشان از غلبه بر پیش‌بینی‌های موجود دارد.

مایکروسافت طی سال مالی ۲۰۱۶ موفق شده تا در مجموع درآمدی ۸۵.۳۲ میلیارد دلاری را کسب کند که شامل ۲۰.۱۸۲ میلیارد دلار سود عملیاتی و ۱۶.۷۹۸ میلیارد دلار سود خالص می‌شود.

ردموندی‌ها گزارش مالی خود را به سه قسمت تقسیم کرده‌اند. بخش اول Productivity and Business Process شامل نرم‌افزار آفیس و آفیس ۳۶۵ در کنار Dynamics است. بخش دوم شامل سرویس‌های ابری است که سرورها، آژور و اینترپرایز موبیلیتی و سرویس‌های تجاری را در بر می‌گیرد. در بخش سوم نیز Personal Computing قرار دارد که شامل ویندوز، گجت‌ها، بخش بازی‌ها و جستجو می‌شود.

درآمد کسب شده توسط بخش اول با افزایش ۵ درصدی به ۶.۹۷ میلیارد دلار رسیده است. حاشیه‌ی سود این بخش با ۳ میلیارد دلار شاهد کاهشی ۵ درصدی بوده است. آفیس ۳۶۵ در سه ماهه‌ی مورد نظر رشد بسیار نامحسوسی داشته بطوریکه تنها ۰.۹ میلیون نفر به تعداد کاربران آن که در مجموع ۲۳.۱ میلیون نفر هستند، اضافه شده است. محصولات تجاری آفیس نیز با افزایش ۵ درصدی درآمد همراه شده است. همچنین باید به افزایش ۵۴ درصدی درآمد آفیس ۳۶۵ نیز اشاره کرد.

گزارش مالی مایکروسافت

درآمد بخش سرورهای مایکروسافت با افزایش ۷ درصدی به بیش از ۶.۷ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده ا‌ست. این بخش شامل ویندوز سرور و آژور است. درآمد حاصل از سرویس‌های ابری و سرورهای مایکروسافت با افزایش ۵ درصدی همراه شده است. نکته‌ی مهم در مورد این بخش افزایش درآمد ۱۰۲ درصدی آژور است که در واقع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. در سه ماهه‌ی مورد نظر درآمد بخش تجاری سرویس‌های ابری مایکروسافت به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسیده است. مایکروسافت انتظار دارد تا درآمد این بخش تا سال ۲۰۱۸ به بیش از ۲۰ میلیار دلار افزایش پیدا کند.

گزارش مالی مایکروسافت

درآمد بخش Personal Computing که شامل گجت‌های سرفیس، ایکس باکس و گوشی‌های هوشمند است، با کاهشی ۴ درصدی به ۸.۹ میلیارد دلار رسیده است. درآمد حاصل از فروش محصولات سرفیس با افزایشی ۹ درصدی از ۸۸۸ میلیون دلار در فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۵ به ۹۶۵ میلیون دلار در فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرده است. سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک تاثیر بسیار مثبتی روی افزایش درآمد این بخش داشته‌‌اند. درآمد حاصل از گوشی‌های هوشمند نیز با کاهشی ۷۱ درصدی یا کاهش ۸۷۰ میلیون دلاری همراه بوده که کل درآمد این بخش را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش درآمد این بخش به میزان ۳۵ درصد شده است.

گزارش مالی مایکروسافت

درآمد حاصل از تبلیغات در بخش جستجو با افزایش ۱۶ درصدی همراه شده است. مایکروسافت این افزایش را به واسطه‌ی استفاده از ویندوز ۱۰ خوانده است که رابطه تنگاتنگی با سرویس جستجوی بینگ دارد.

تعداد کاربران سرویس ایکس باکس لایو با افزایشی ۳۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه شده، بطوریکه این سرویس هم‌اکنون بیش از ۴۹ میلیون کاربر دارد، هرچند فروش این بخش ۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

اگرچه مایکروسافت با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۶ عملکرد درخشانی ثبت کرده، اما گوشی‌های هوشمند همچنان نتها نقطه‌ ضعف یا به عبارت دیگر پاشنه‌ی آشیل این کمپانی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات