گزارش مالی اوراکل نشان از درآمد بیش از انتظار ۱۰.۵۹ میلیارد دلاری دارد

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اوراکل، کمپانی نرم‌افزاری فعال در حوزه‌ی کسب و کارها، موفق شده است تا در فصل مالی که به ۳۱ ماه می سال ۲۰۱۶ ختم می‌شود به درآمد بیش‌تر از انتظار دست یابد و هر سهم از سهام این شرکت رشد ۱.۷ درصدی را تجربه کند.
تبلیغات

اوراکل گزارش مالی مربوط به فصل چهارم از سال مالی خود را منتشر کرد و در آن خبر از رشد درآمد در بخش نرم‌افزارهای تحت فضای ابری را داد. این کمپانی نرم‌افزاری رشد ۴۹.۱ درصدی را در بخش سرویس‌های ابری تجربه کرده تا درآمد این بخش به ۸۵۹ میلیون دلار برسد.

اوراکل در فصل مالی منتهی به ۳۱ می ۲۰۱۶، بیش از ۱۶۰۰ مشتری جدید به بخش SaaS (نرم‌افزار به عنوان سرویس) اضافه کرده و در این بازه‌ی زمانی موفق به جذب ۲۰۰۰ مشتری جدید برای PaaS (پلتفرم به عنوان سرویس) شده است.

لری الیسون، مدیرعامل اوراکل از رشد خارق‌العاده‌ی این کمپانی گفته است و پیش‌بینی کرده که این رشد نه تنها در سال ۲۰۱۶ ادامه یابد بلکه در سال‌های آینده نیز دنبال شود.

اوراکل که حالا یک کمپانی ۳۹ ساله است، اخیرا با جدیت بسیاری وارد تجارت فضای ابری شده است و در همین راستا نیز کمپانی‌های Textura و Opower را از آن خود کرده است.

با وجود اینکه عملکرد اوراکل در فضای ابری خوب بوده است و توانسته مشتریان جدیدی را جذب سرویس‌های خود کند اما همچنان تحت فشار شدید رقبای خود در این صنعت مانند Salesforce.com است.

درآمد کلی اوراکل در این فصل به ۱۰.۵۹ میلیارد دلار رسیده است که کمی بیشتر از میانگین پیش‌بینی کارشناسان با رقم ۱۰.۴۷ میلیارد دلار است.

سود خالص اوراکل در این بازه‌ی زمانی به رقم ۲.۸۱ میلیارد دلار رسیده که به معنی سود ۶۶ سنت به ازاء هر سهم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات