گزارش مالی تسلا در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶: شتاب افزایش تولید با وجود ضرر ۲۸۲ میلیون دلاری

پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته تسلا گزارش مالی مربوط به فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی خود را منتشر کرد که که نشان از ضرر خالص ۲۸۲ میلیون دلاری از درآمد ۱.۱۵ میلیارد دلاری برای این خودروساز دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی تسلا گزارش مالی خود برای سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی را منتشر کرده که نشان از ضرر خالص ۲۸۲ میلیون دلاری برای این کمپانی دارد. براساس اطلاعات ارائه شده تسلا موفق شده تا در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی درآمدی ۱.۱۵ میلیارد دلاری را کسب کند که حاصل آن ضرر ۲.۱۳ دلاری به ازای هر سهم از این کمپانی است.

براساس گزارش منتشر شده توسط تسلا میزان سفارش‌های دریافتی برای مدل S این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است. ایلان ماسک اعلام کرده که پس از معرفی مدل ۳ توسط این کمپانی، بیش از ۳۲۵٫۰۰۰ نفر برای خرید این مدل از خودروی الکتریکی تسلا در هفته‌ی اول ثبت نام، اقدام به پیش خرید کرده‌اند که همین تعداد درآمدی ۱۴ میلیارد دلاری را نصیب تسلا خواهد کرد.

براساس چشم انداز ترسیم شده برای تسلا، این کمپانی برای عرضه‌ی ۸۰ تا ۹۰ هزار خودروی در سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده است. تسلا در نظر دارد تا بیش از ۲۰٫۰۰۰ خودرو را در سه ماهه‌ی دوم سال یا سه ماهه‌ی جاری راهی بازار کند. تسلا معتقد است در سه ماهه‌ی سوم سال جاری نیز قادر است بیش از ۱۷٫۰۰۰ خودروی تسلا را راهی بازار کند.

تسلا تایید کرده که دو تن از متخصصان این کمپانی با نام‌های گرگ ریشو و جان اینساین در حال ترک این شرکت هستند. بلافاصله پس از انتشار گزارش مالی تسلا، سهام این کمپانی شاهد کاهش بود، اما پس از گذشت چند ساعت، همه چیز به حالت اولیه خود بازگشت.

شاید یکی از دلایلی که باعث شد تا سهام تسلا به سرعت به جایگاه اولیه خود بازگردد، ارائه‌ی اطلاعاتی در خصوص برنامه‌های تسلا به منظور رسیدن به تولید بیش از نیم میلیون خودرو بود. تسلا پیش از این اعلان کرده بود که براساس برنامه‌ریزی‌هایش، تولید ۵۰۰٫۰۰۰اُمین خودروی خویش را در سال ۲۰۲۰ جشن می‌گیرد، اما تقاضای بالای از خودرو‌های این کمپانی، رسیدن به تولید نیم میلیون خودرو را به سال ۲۰۱۸ انتقال داده است. به طور حتم برای پاسخگویی به درخواست بالای بازار در قبال مدل ۳، تسلا مجبور است تا تولید خود را افزایش دهد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات