ظهور و سقوط بلک‌بری در یک نمودار

پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
دیروز در نیویورک، شرکت بلک‌بری میزبان یک رویداد امنیت موبایل بود و در آن، تصاحب سرویس‌دهنده آلمانی را اعلام کرد. سرویسی که خدمات امنیتی رمزنگاری صوت و داده و راهکارهای ضد استراق سمع به دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ ارائه می‌کند. بد نیست در حالی که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته، نگاهی داشته باشیم به نمودار درآمدی آن در سال‌های اخیر.
تبلیغات

 آیا امکان دارد که بلک‌بری در حالی که کسب و کار گوشی‌های هوشمندش توسط رقبایی نظیر اندروید و iOS به نابودی کشانده شده، بتواند زندگی دوباره‌ی خود را در قالب یک نرم‌افزار سازمانی و ارائه دهنده‌ی خدمات امنیتی باز یابد؟ این بازیابی احتمالا موجب نخواهد شد که BlackBerry به دوران شکوه خود باز گردد، اما حداقل می‌تواند راهی به سوی سوددهی یا حداقل تصاحب شدن توسط شرکتی قوی‌تر را هموار نماید. با در نظر گرفتن اینکه مدیرعامل جدید بلک‌بری، جان چن تمام تلاش خود را برای ورود به این مسیر به کار گرفته، بد نیست نگاهی داشته باشیم به صعود و سقوط این کمپانی با تجربه.

ظهور و سقوط بلک بری

بلک‌بری در این مسیر که از کمتر از 1.5 میلیارد درآمد در سه‌ماهه‌ای که آیفون در آن رونمایی شد (تابستان 2007) تا درآمدی 5.5 میلیاردی در سال 2010 رشد کرد و دوباره سقوط آزاد به حدود 1 میلیارد دلار در آخرین سه‌ماهه‌ی گزارش شده‌ی امسال، تجارت پر چالشی را تجربه نموده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات