گزارش مالی گوگل در سه ماهه‌ چهارم سال ۲۰۱۵: کسب درآمد ۲۱.۳۲ میلیارد دلاری و صعود سهام

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
دقایقی پیش آلفابت یا همان کمپانی مادر گوگل گزارش مالی خود برای فصل چهارم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد که پس از آن ارزش سهام این کمپانی بیش از ۸ درصد افزایش پیدا کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 آلفابت گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد که در اثر آن ارزش سهام این کمپانی بیش از ۸ درصد افزایش یافت. آلفابت موفق شده تا در سه ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی پیش بینی‌ کارشناسان و وال استریت را نیز پشت سربگذارد و نتایجی بسیار امیدوار کننده را از خود به جای بگذارد.

براساس اطلاعات ارائه شده آلفابت موفق شده تا درآمدی ۲۱.۳۲ میلیارد دلاری را کسب کند که بیشتر از پیش بینی ۲۰.۷۷ میلیارد دلاری کارشناسان است. درآمد این هلدینگ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

این اولین فصلی است که آلفابت گزارش مالی خود را به تفکیک برای کمپانی‌های تحت تملکش از جمله گوگل و سایر کمپانی‌ها به صورت جداگانه مشخص کرده است.

 براساس اطلاعات ارائه شده توسط آلفابت تمام زیرشاخه‌های آلفابت جز گوگل که شامل بخش‌هایی نظیر توسعه‌ی خودروهای هوشمند و همچنین پروژه‌ی لون این کمپانی است، درآمدی ۴۴۸ میلیون دلاری را در کنار ضرر عملیاتی ۳.۵۶ میلیارد دلاری رقم زده‌اند. آلفابت اعلام کرده که این بخش از کمپانی در مدت مشابه سال ۲۰۱۴ درآمدی ۳۲۷ میلیون دلاری و ضرر عملیاتی ۱.۹ میلیارد دلاری را رقم زده بود.

کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که ضرر عملیاتی تحمیل شده به گوگل از بخش‌‌های اغلب تحقیقاتی بین ۱.۵ تا ۵ میلیارد دلار باشد که در این مورد شاهد پیش‌بینی صحیحی هستیم. در جریان ارائه‌ی گزارش مالی گوگل، روث پاروت، مدیر امور مالی گوگل به این موضوع اشاره کرده که کسب و کارهایی نظیر نست و ارائه‌ی سرویس اینتر نت پهنای باند بالای گوگل از جمله‌ی بخش‌های درآمدزایی هستند که غیر از گوگل زیر چتر آلفابت فعالیت می‌کنند.

هزینه‌ی کلیک در گوگل ۱۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۴ میلادی کاهش یافته است. میزان کلیک‌های پولی نیز ۳۱ درصد افزایش یافته است. سایر درآمد‌های گوگل نظیر گوگل پلی استور بیش از ۲.۱ میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته است. از جمله‌ی منابع اصلی درآمد گوگل که شامل ارائه‌ی سرویس‌های ابری و وب‌سایت‌های اپل است، به ترتیب ۴.۱۴ و ۱۴.۹ میلیارد دلار رقم خورده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی به ترتیب بیش از ۷ و ۲۰ درصد افزایش یافته است. باید به این موضوع اشاره کرد که در‌آمد سرویسی نظیر یوتیوب با درآمد وب‌سایت‌های گوگل در مجموع بیان شده است.

تعداد متخصصانی که در فصل چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی در آلفابت مشغول به کار بوده‌اند، به بیش از ۶۱٫۸۱۴ نفر افزایش یافته است. کل هزینه‌های آلفابت نیز بیش از ۲.۱ میلیارد دلار برآورد شده که در مقایسه با ۳.۵۵ میلیارد دلار فصل چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی نشان از کاهش دارد.

گوگل اعلام کرده که درآمد بخش تبلیغات یوتیوب همچنان رو به افزایش است. همچنین باید درآمد حاصل از جستجو از طریق موبایل در گوگل را نیز به بخش‌هایی که با افزایش خیره کننده روبرو بوده‌اند‌، اضافه کرد.

ساندار پیچای در سخنانی اعلام کرد که در فصل چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی جیمیل نیز به جمع سرویس‌های گوگل پیوست که بیش از یک میلیارد نفر کاربر دارند. از جمله‌‌ی این سرویس‌ها باید به گوگل پلی، یوتیوب، کروم، نقشه گوگل، سیستم عامل اندروید و سرویس جستجو اشاره کرد.

پیچای با اشاره به یوتیوب اعلام کرد که روزانه کاربران بیش از چند صد میلیون ساعت ویدیو در این سرویس مشاهده می‌کنند که نشان از قدرت بالای این سرویس در مقایسه با سرویس نوپای فیس‌بوک دارد که براساس آخرین آمار‌ها روزانه تنها صد میلیون ساعت ویدیو در آن مشاهده می‌شود.

نظر شما در مورد گزارش مالی گوگل در فصل چهارم سال ۲۰۱۵ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات