گزارش عملکرد مالی AMD در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴: درآمد ۱.۴ میلیارد دلاری به همراه ضرر ۲۰ میلیون دلاری

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ای‌ام‌دی در کنفرانسی که روز گذشته با حضور سهام‌داران این شرکت برگزار نمود، گزارش کاملی از عملکرد و بازده مالی این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۴ ارایه کرد. در فصل گذشته درآمد این کمپانی رشد ۲۸ درصدی را شاهد بوده، اما سود خالص آن‌ها منفی بوده است.
تبلیغات

AMD در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ شاهد رشد ۲۸ درصدی در درآمد و رشد ۸۶ درصدی در سود خالص در مقایسه با همین فاصله زمانی در سال گذشته بوده است. با این حال AMD این فصل را نیز با ضرر پشت سر گذشته است.

ای‌ام‌دی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ درآمد ۱.۴ میلیارد دلاری و ضرر ۲۰ میلیون دلاری را تجربه کرده است. این کمپانی به لطف تقاضای بالا برای کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان که هر دو به پردازنده ساخت ای‌ام‌دی تجهیز شده‌اند توانست درآمد ۱.۵۹میلیارد دلاری و سود خالص ۸۹ میلیون‌ دلاری را در فصل پایانی سال ۲۰۱۴ تجربه نماید. در جدول پایین می‌توانید وضعیت درآمد و سود خالص AMD در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳، سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ و سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ را مشاهده کنید:

گزارش عملکرد مالی AMD

 

Q1'2014

Q4'2013

Q1'2013

درآمد

$1.40B

$1.59B

$1.09B

سود خالص

-$20M

$89M

-$146M

مهم‌ترین عامل در کاهش درآمد AMD مربوط به راه‌حل‌های مرتبط با تجارت کامپیوتر شامل CPU و APUهای کامپیوترهای شخصی است که هر سال کاهش درآمد ۱۲ درصدی را تجربه نموده است. البته بخش گرافیک‌ها و راه‌حل‌های بصری شامل کارت گرافیک‌های Radeon شاهد رشد درآمد ۱۱۸ درصدی بوده است. حال چشم امید AMD به بازار کنسول‌های بازی و فروش آن‌ها دوخته شده است چرا که هر چه ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ فروش بیشتری را تجربه کنند این کمپانی نیز درآمد بیشتری را بدست خواهد آورد. البته AMD برنامه ریزی منسجمی را برای حضور در بازار ابزارهای موبایل به خصوص تبلت‌ها داشته و باید ببینیم امسال محصولات این شرکت نظر مثبت تولیدکنندگان تبلت را به خود جلب خواهند کرد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات