سرفیس استودیو ۲ پلاس با پردازنده نسل ۱۱، طراحی قبلی و قیمت ۴۳۰۰ دلار رونمایی شد

چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بعد از چهار سال، نسخه‌ی ارتقایافته‌ای از سرفیس استودیو ۲ را با پردازنده‌ی نسل‌زدهمی و گرافیک RTX 3060 و بدون تغییر طراحی معرفی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ از نخستین نسل سرفیس استودیو پرده برداشت؛ کامپیوتری که با نمایشگر ۲۸ اینچی و لولای Zero Gravity و سخت‌افزار پنهان‌شده در دل پایه‌ی کوچکش، نگاه‌ها را به خود خیره کرد. در سال‌های گذشته، ردموندی‌ها تنها یک بار در سال ۲۰۱۸ بدون تغییر در طراحی و با ارتقای سخت‌افزار به‌روز کردند و حال پس از چهار سال با سرفیس استودیو ۲ پلاس، باردیگر همین استراتژی را در پیش گرفتند.

سرفیس استودیو ۲ پلاس ازلحاظ طراحی و ظاهر تفاوتی با سرفیس استودیو ۲ ندارد و صرفاً از سخت‌افزار به‌روزتری بهره می‌برد. این کامپیوتر رومیزی، تنها در یک نسخه و با قیمت ۴,۳۰۰ دلار فروخته می‌شود. کاربر با پرداخت چنین مبلغ هنگفتی در‌کنار سرفیس استودیو، یک قلم Surface Pen به‌همراه مجموعه‌ی کیبورد و ماوس دریافت خواهد کرد؛ اما از Surface Dial خبری نخواهد بود.

Surface Studio 2+ Postures

درحالی‌که در آستانه‌ی معرفی پردازنده‌های نسل‌سیزدهمی اینتل برای دستگاه‌های قابل‌حمل و کم‌مصرف قرار داریم، مایکروسافت در کامپیوتر جدیدش از پردازنده‌ی ناامیدکننده‌ و نسل‌یازدهمی Core i7-11370H با توان حدود ۳۵ وات استفاده کرده است. این پردازنده‌ی نه‌چندان کارآمد را ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 و گرافیک نسخه‌ی لپ‌تاپ RTX 3060 انویدیا همراهی می‌کند.

نمایشگر ۲۸ اینچی سرفیس استودیو ۲ پلاس مانند گذشته از وضوح ۳۰۰۰ × ۴۵۰۰ پیکسل بهره می‌برد؛ اما اکنون با پوشش فضای رنگی DCI P3 و نمایش یک‌میلیارد رنگ، از ویدئوهای HDR با استاندارد Dolby Vision نیز می‌تواند پشتیبانی کند. به‌نظر می‌رسد که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم در کامپیوتر جدید مایکروسافت خبری نیست.

مشخصات فنی سرفیس استودیو ۲ پلاس

پردازنده

اینتل Core i7-11370H

گرافیک

انویدیا RTX 3060 نسخه‌ی لپ‌تاپ

رم

بالغ‌بر ۳۲ گیگابایت DDR4

فضای ذخیره‌سازی

یک ترابایت SSD

نمایشگر

۲۸ اینچ با وضوح ۳۰۰۰ × ۴۵۰۰ پیکسل

شبکه

Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.1

وب‌کم

1080p

قیمت

۴,۳۰۰ دلار

خوشبختانه مایکروسافت مجموعه‌ی درگاه‌های سرفیس استودیو را ارتقا داده است. کامپیوتر رومیزی ردموندی‌ها اکنون از ۳ پورت USB Type-C با استاندارد Thunderbolt 4، دو پورت USB 3.1 Type-A، جک هدفون و پورت گیگابیتی اینترنت بهره می‌برد؛ البته متأسفانه دیگر از درگاه کارت SD خبری نیست.

وب‌کم سرفیس استودیو مانند گذشته 1080p است؛ اما اکنون ردموندی‌ها میکروفون‌های سطح استودیویی far-field را به‌همراه اسپیکرهای استریو Dolby Atmos به سرفیس استودیو ۲ پلاس اضافه کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات