رمزارزها چه بویی دارند؟ عطر اختصاصی بایننس جواب این سؤال را مشخص می‌کند!

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
بطری طلایی رنگ عطر کریپتو از بایننس به همراه متن مشکی کریپتو
صرافی بایننس برای تشویق زنان به مشارکت در حوزه‌ی رمزارز، به قدرت اغواگری رایحه‌ها روی می‌آورد.
تبلیغات

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان براساس حجم معاملات، در بحبوحه‌ی مشکلات حقوقی و مشکلات مالی، طی کمپین بازاریابی عجیبش به‌مناسبت روز جهانی زن برای تشویق فعالیت این بخش از جامعه در حوزه‌ی ارز دیجیتال، عطری به نام «کریپتو» یا Eau de Binance معرفی کرد.

اقدام بایننس برای عرضه‌ی عطر ذکرشده، سیل انتقادها را روانه‌ی این شرکت کرد؛ چراکه این غول ارز دیجیتال با مشکلات جدی مانند محکوم‌شدن به پول‌شویی و جریمه‌ی ۴٫۳ میلیارد دلاری از وزارت دادگستری آمریکا رو‌به‌رو است. همچنین، دوسوم کارکنان این پلتفرم اخراج شده‌اند و درآمد حاصل از معاملاتش تا ۷۵ درصد کاهش یافته‌ است.

عطرهای کرپیتو بایننس برای خرید در دسترس نیستند

با‌ وجود این ناکامی‌ها، بخش بازاریابی بایننس در اقدامی غیرمعمول برای جذب زنان به حوزه‌ی کریپتو، به اغواگری رایحه‌ی عطرها روی آورده است. به‌گفته‌ی ریچل کانلن، مدیر ارشد بازاریابی بایننس، هدف کمپین، این است که «جسورانه و سرگرم‌کننده و فراتر از مرزها باشد».

رایحه‌های عطر «کریپتو» را ترکیبی از اوزون، نمک، خزه، عود، ماندارین، چوب‌های گران‌بها، عنبر و مشک توصیف کرده‌اند که قرار است «نسیمی خنک و نشاط‌آور» را تداعی کند. با‌ اینکه تیمی تماماً زنانه پشت این پروژه بوده‌اند، عده‌ای با اشاره به مرتبط‌کردن کلیشه‌هایی نظیر عطر و خریدکردن به زنان، از کمپین بایننس انتقاد کرده‌اند.

کانلان با این استدلال که اقدام آن‌ها شوخی و طعنه‌ای است «به فرهنگ Crypto Bros» تحت‌سلطه‌ی مردان، از این کمپین دفاع کرد. او عجیب‌بودن این عطر را فقط برای جلب توجه و تبلیغ دوره‌ی مقدماتی بایننس آکادمی دانست. ۵ هزار زن اولی که این دوره را تکمیل کنند، ۲۵ دلار توکن تتر (USDT) پاداش می‌گیرند.

کانلان با اذعان به ظرفیت سوء‌تعبیر، بر اشتیاق واقعی بایننس برای افزایش تنوع جنسیتی در صنعت ارز دیجیتال تأکید و ابراز امیدواری کرد که حضور حرفه‌ای زنان بیشتری در این حوزه، به طراحی محصولاتی منجر شود که هر دو جنسیت را در نظر بگیرد.

بازخورد‌ها به کمپین بایننس متفاوت بوده‌ است. برخی تلاش برای به‌چالش‌کشیدن کلیشه‌ها را تحسین کرده‌اند و برخی دیگر آن را تحقیرآمیز یا نامناسب می‌دانند. حوزه‌ی ارز دیجیتال مدت‌ها است با فقدان تعادل جنسیتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند؛ به‌طوری‌که تنها ۷ درصد از بنیان‌گذاران وب۳ و ۲۷ درصد از کارکنان ارشد استارت‌آپ‌های برتر ارز دیجیتال زن هستند.

بایننس حدود ۱۰۰ بطری از عطر کریپتو تولید کرده است. این عطرها برای خرید دردسترس نیستند و علاقه‌مندان می‌توانند در غرفه‌هایی در یکی از مراکز خرید‌ دبی آن‌ها را امتحان کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات