فعال بازار کریپتو: قیمت بیت کوین به ۱۰ میلیون دلار خواهد رسید

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو بیت کوین / Bitcoin به رنگ آبی طرح گرافیکی
یکی از فعالان سرشناس بازار کریپتو اعتقاد دارد که قیمت بیت کوین تا پایان هاوینگ ششم در سال ۲۰۳۲ مرز ۱۰ میلیون دلار را رد می‌کند.
تبلیغات

آدام بک، مدیرعامل شرکت بلاک‌استریم، معتقد است که قیمت بیت کوین تا پایان ششمین هاوینگ در سال ۲۰۳۲ به ۱۰ میلیون دلار می‌رسد، البته به شرطی که فناوری لایه‌ ۲ این رمزارز و زیرساخت والت‌ها بهبود پیدا کند.

بلک که یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار Bitcoin Core محسوب می‌شود و در توییتر بیش‌از نیم میلیون فالور دارد، می‌گوید از سال ۲۰۱۳ تاکنون قیمت بیت کوین سالانه به‌طور میانگین دو برابر شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند، حدودا ۹ سال دیگر شاهد ثبت قیمت ۱۰ میلیون دلاری برای هر واحد بیت کوین و ارزش بازار ۲۰۰ تریلیون دلار برای این رمزارز خواهیم بود.

آدام بک می‌گوید: «به‌نظر من تا دو هاوینگ بعدی، اتفاقات جالبی رخ خواهند داد. البته ما زمان زیادی برای پیشرفت‌دادن فناوری نداریم.» به گفته‌ی مدیرعامل بلاک‌استریم، احتمالاً برای دست‌یابی به قیمت ۱۰ میلیون دلاری بیت کوین به زنجیره‌های کناری (Sidechain) بیشتری نیاز خواهیم داشت.

آدام بک در پاسخ به سؤال یکی از کاربران توییتر گفت همچنان میزان استفاده از بیت کوین بالا نیست و در حال حاضر صرفا یک تا دو درصد از جمعیت دنیا سراغ استفاده از این رمزارز رفته‌اند. او پیش‌بینی کرد که تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران شروع‌ به ذخیره‌ی بیت کوین در والت‌های سرد کنند.

مدیرعامل بلاک‌استریم اعتقاد دارد که در گذر زمان افراد بیشتری به بیت کوین توجه نشان می‌دهند. او می‌گوید احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور، ساکنان کشورهایی که تورم بسیار بالایی دارند، به سمت بیت کوین هجوم خواهند برد.

آدام بک معتقد است که فعالان صنعت کریپتو در «مالی‌سازی» بیت کوین شکست خورده‌اند. او می‌گوید که بیت کوین ممکن است در حوزه‌ی وام‌های مسکن به کار بیاید، جایی که بتوان از دارایی به‌عنوان وثیقه و از بیت کوین به‌عنوان بهره استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات