جمع‌بندی رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر طی روز‌های گذشته فرصت پیگیری اخبار دنیای فناوری و کامپیوتکس ۲۰۱۹ را نداشتید، در ادامه می‌توانید مروری بر مهم‌ترین اخبار این رویداد داشته باشید.
تبلیغات

کامپیوتکس ۲۰۱۹، یکی از جذاب‌ترین رویداد‌های حوزه‌ی سخت‌افزار و کامپیوتر طی سال‌های گذشته بود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این رویداد با کنفرانس اختصاصی AMD آغاز شد؛ جایی که دکتر لیزا سو مدیرعامل این شرکت، از نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ رایزن رونمایی کرد. به‌گفته‌ی وی، سری ۳۰۰۰ رایزن چه در بخش عملکرد چند‌هسته‌ای و چه در بنچمارک‌های تک‌هسته‌ای، رقبای اینتلی خود را شکست خواهد داد. نمایش عملکرد پردازنده‌های سرور اپیک درکنار رونمایی از معماری جدید RDNA پردازنده‌های گرافیکی، از دیگر نکات قابل‌توجه رویداد AMD بود.

در طرف دیگر نیز اینتل با رونمایی از نسل دهم پردازنده‌های خود با نام آیس‌لیک، بالاخره به لیتوگرافی ۱۰ نانومتری مهاجرت کرد. اما نکته‌ی جالب توجه در خصوص این پردازنده‌ها، واحد گرافیک داخلی توانمند آن‌ها است که به ادعای مدیران اینتل توان پردازشی برابر و در شرایطی بهتر از نمونه‌ی وگا به‌کار رفته در پردازنده‌های نسل سوم رایزن موبایل AMD را دارد.

انویدیا نیز از رویداد کامپیوتکس برای رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های گرافیک سری کوادرو با معماری تورینگ استفاده کرد. این شرکت همچنین برند انویدیا استودیو را به‌صورت رسمی معرفی کرد و جزئیات محصولات دارای این برچسب را تشریح کرد.

سازندگان نام‌دار محصولات سخت‌افزاری اعم از ایسوس، MSI، اچ‌پی، دل و گیگابایت نیز از جدید‌ترین دستاورد‌های خود رونمایی کردند. اگر طی روزهای گذشته فرصت پیگیری اخبار دنیای فناوری و رویداد کامپیوتکس را نداشتید، در ادامه می‌توانید مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای کامپیوتر طی هفته‌ی گذشته۸ داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات